Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoeveel wol nodig?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
moniqueatmidnight View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 September 2013
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moniqueatmidnight Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoeveel wol nodig?
    Posted: 30 September 2013 om 22:55
Voor de zekerheid toch maar eerst 2 bolletjes besteld om te kijken of het wel lukt, ik heb weer eens een dure smaak blijkbaar Embarrassed en kan ik het ook makkelijker uitrekenen. Bedankt voor de snelle reacties dames! 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2013 om 09:27
Je kijkt naar de wol die zij opgeven, daar staat een looplengte bij per bol. Dan kijk je naar het aantal bollen dat zij aangeven, je vermenigvuldigt die getallen met elkaar en dan weet je hoeveel meters wol je nodig hebt. Neem je dan een andere wol, dan kijk je wat die voor looplengte heeft per bol en dat getal deel je op het aantal meters dat nodig is voor je sjaal. Het klinkt ingewikkelder dan het is.

Er zit een rekenmachine op je computer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2013 om 01:44
Als je  bij patronen kijkt  zie je veel omslag doeken en daar staat wel bij wat je nodig het dus dan kan je een beetje kijken en inschatten. Ik ken de wol niet dus ik kan het zo ook niet inschatten.


Hier  een link naar de benodigdheden van een  omslag doek met alpaca wol bij hobbydoos kan je een beetje spieken




Back to Top
moniqueatmidnight View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 September 2013
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moniqueatmidnight Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2013 om 23:13
Hallo,

Ik ben een beginnend breister en wil een sjaal/omslagdoek van 200 x 80 cm. breien van deze wol: http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/alpaca-silk-05-beige-drops.asp

Heeft iemand een idee hoeveel wol ik hiervoor nodig heb?

Alvast bedankt!


Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.266 seconden.
Lang Yarns