Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nog wat vlinders

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nog wat vlinders
    Posted: 04 Oktober 2013 om 14:13
Dit is vlinder Fig. 48 uit het Priscillibook no. 2 (1912)
De Engelse beschrijvingen kan ik inmiddels wel redelijk volgen, maar dat wil niet zeggen dat het resultaat net zo strak is als ik zou willen (de blauwe).
Dus maakte ik nog een exemplaar, met dunner garen (no. 10 en naald no. 1,25): De rode.
Intussen wilde ik ook iets doen met heel dun garen (no. 80 en naald no. 0,60) (de roze) Zelfs met hulp van een loeplamp viel dat nog niet mee. Dat blijft een  leuke uitdaging.
 
 
Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
Calvarie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 29 December 2012
Status: Offline
Points: 737
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Calvarie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 14:18
Ik vind jullie, die zo iets kleins kunnen maken, kunstenaars.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 14:29
wow 
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 15:39
mooi
oant Sjen
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 16:43
Echt heel mooi. Vraagje erover: ik heb hier ook nog heel dun haakgaren liggen en wil kijken of ik daar ook zo'n vlinder van kan maken, maar vraag me af hoe je de verdikking krijgt voor het lijfje. En ik vroeg me af of je een tip hebt voor een redelijk eenvoudig patroon.
Back to Top
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 17:02
Originally posted by Geotje Geotje wrote:

Echt heel mooi. Vraagje erover: ik heb hier ook nog heel dun haakgaren liggen en wil kijken of ik daar ook zo'n vlinder van kan maken, maar vraag me af hoe je de verdikking krijgt voor het lijfje. En ik vroeg me af of je een tip hebt voor een redelijk eenvoudig patroon.
 
Je kunt zo'n vlinder ook best van dikker garen maken, hoor.
De blauwe is met dikkere katoen en een haaknaald 2,5 of 3 gehaakt.
Het lijfje wordt opgevuld met een stukje katoen
 
Ik heb hier wat algemene dingen over Iers Haakwerk beschreven:
 
En ik  heb een vlinder vertaald en met veel foto's uitgelegd.
Zie hier:
Daarvan kan ik je het Word bestand wel mailen, maar makkelijk is die niet.
 
De bovenste twee van deze foto, moet volgens mij ook wel te doen zijn.
Ook daarvan heb ik een Nederlandse beschrijving gemaakt.
 
 
 
 
Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 17:52
Oooh zit met bewondering te kijken hoe mooi dit is.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 19:01
Bedankt voor je reactie. Ik heb echt al heel wat gehaakt, maar dit lijkt me echt weer een totaal nieuwe uitdaging. Bedankt voor de links naar je blog/website met daarin duidelijke uitleg. Maakt mij alleen maar enthousiaster om het toch eens te gaan proberen!

Ik had ook al het eea van Ravelry gehaald en bekeken, maar zou toch liever beginnen met een patroon in het Nederlands. Mocht je deze inderdaad hebben (mag ook van andere dingen dan vlinders), dan zou ik deze heel graag ontvangen!
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 19:21
owwwwwwwwww wat erg!!!!!!!!!
MOOI!!
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 23:06
ClapClapClap
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2013 om 13:07
Originally posted by Geotje Geotje wrote:

Bedankt voor je reactie. Ik heb echt al heel wat gehaakt, maar dit lijkt me echt weer een totaal nieuwe uitdaging. Bedankt voor de links naar je blog/website met daarin duidelijke uitleg. Maakt mij alleen maar enthousiaster om het toch eens te gaan proberen!

Ik had ook al het eea van Ravelry gehaald en bekeken, maar zou toch liever beginnen met een patroon in het Nederlands. Mocht je deze inderdaad hebben (mag ook van andere dingen dan vlinders), dan zou ik deze heel graag ontvangen!
 
Ik heb je een paar patroontjes gemaild. Kleine dingen, die leuk zijn om mee te beginnen,
leren werken met vulkoord etc.
Komt goed uit, want ik heb eigenlijk nog wel testers nodig voor mijn Nederlandse vertalingen.
Dus ik hoor graag wat je van de beschrijvingen vindt.
Als het je goed bevalt, dan kan ik nog wel meer sturen.
Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2013 om 14:53
prachtig !Thumbs Up
Back to Top
Elizabteh View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2010
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 2524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elizabteh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2013 om 20:38
Heel mooi.
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2013 om 19:06
wat mooi!!!!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.480 seconden.
Lang Yarns