Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Fenna muts

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Fenna muts
    Posted: 09 Oktober 2013 om 15:57
Hebben jullie die leuke muts al gezien van lindevrouwsweb? Nederlands vertaald en zelfs een hele film erbij.alleen zeht ze 70 steken opzetten maar volgens mij is dat net genoeg voor een poppenmuts?Maar misschien doe ik wat verkeerd.ik vond het heel klein.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 16:59
misschien je hoofdomtrek meten en er enkele cm afdoen en kijken of dit overeenkomt met de muts...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
madebyhome View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 13 April 2013
Status: Offline
Points: 91
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer madebyhome Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 17:02
er staat bij dat je ook je hoofdomtrek moet meten Alleen de hoofdomvang meten en beginnen maar....
en dan We beginnen met de rand van de muts
70 losse (aantal deelbaar door 7)
de ring sluiten met een halve vaste.
Let op dat de ring niet gedraaid zit
succes
liefs madebyhome

http://made-by-home.blogspot.nl/
http://www.etsy.com/nl/shop/HandmadeByChantal
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 17:06
Hoezo met de onderkant van een muts beginnen, vind ik heel raar, maar zal wel aan mij liggen.

 en 70 lossen lijkt me ook veel te weinig voor een volwassen muts als ik dat vergelijk met een  kindermuts.

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 18:48
Ja die 70 lossen klopt niet ?ik heb daar 98 van gemaakt .Maar ik vind het vrij normaal om met de onderkant van een muts te beginnen.Ik heb nog nooit anders gedaan..voor de rest is het een leuke muts met leuk garen.
Back to Top
Plumeau View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 September 2013
Locatie: Midden NL
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Plumeau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 21:51
Ik vind onderaan beginnen handiger, want dan kan je gelijk passen of je de juiste breedte hebt ;) 
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 22:24
En nu vind ik het toch de onderkant van de muts zeg maar 5 steken te strak maar daar zal wel niets meer aan gedaan kunnen worden behalve uithalen maar dat schijnt heel lastig te zijn met dit garen.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 22:28
als je het zachtjes begeleidt, is het makkelijker. gewoon het gehaakte stuk in je ene hand tussen duim en vinger houden, terwijl je met de andere hand zachtjes de draad loshaalt. Als het een beetje strop een mini-knipje op de zijkant van het garen geven en je kan weer verder...
Lukt niet altijd, maar meestal met een beetje zachtheid en geduld wel :-)
 
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 22:59
Hartelijk dank lollibol..Ik ga het toch maar uithalen .
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 23:07
gewoon rustig aan en niks forceren, dan moet het volgens mij lukken.
Of alvast een groot deel wol recupereren.
Ben wel benieuwd of het vlot zal lukken ...
 
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 10:40
Met een beetje geduld en voorzichtigheid is het goed uit te halen. Zit het vast, dan voorzichtig wat heen en weer schuiven. Zo heb ik een heel eind weer uitgetrokken.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 13:26
Ik heb het nuuitgehaald en ben opnieuw begonnen en inplaats van 70steken heb ik er nu 98 opgezet en nu is het goed.En ik heb echt geen waterhoofd hoor
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 14:19
blij dat het gelukt is je wol te recupereren :-)
benieuwd naar het resultaat :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 15:55
Hartelijk dank voor jullie medeleven .is recuperen behouden?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns