Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

welke wol?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: welke wol?
    Posted: 22 November 2013 om 15:41
ik wil deze winter iets leuks maken om in de zomer buiten te hangen,maar welke wol kan ik het best gebruiken katoen?of andere wol om te haken.Ik vraag dit omdat ik denk dat katoen sneller zal verkleuren.
Wie tips heeft dan hoor ik het graag,het zou toch zonde van het geld zijn en de tijd als het zo snel vaal zou worden.Het hangt wel droog maar wel in de ochtendzon.Ik hoop dat iemand hier wat over weet voor ik het ga kopen.
 
BVD,Lianne
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2013 om 16:14
katoen verkleurd, zou zelf gewoon acryl nemen
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2013 om 16:47
ik heb ook al gelezen dat onderstaan de katoen niet zo verkleurd
(Gemerceriseerde katoen)
Maar ik heb hier geen ervaring mee,iemand anders hopelijk hier?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2013 om 18:15
katoen verkleurt daarom zou ik ook  acryl nemen
oant Sjen
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2013 om 18:32
ok dan ga ik toch voor acryl,maar dan moet ik gaan zoeken voor acryl voor nld no. 2 of 3.
Dat word nog een zoektocht,want meestal is deze wol toch dikker ,niet?
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2013 om 19:32
soft van zeeman haak ik met 2.5
hema heeft fine is nog dunner.
gemercaniseerd wil zoiets zeggen als dat er draadjes gedraaid zijn tot 1 draad volgens mij en niet van de kleurechtheid.
maarre wat ga je maken, daar onder dat afdakje?
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2013 om 19:57
ha ha,nou ik wou een krans maken.Laats had ik een link geplaats op ht forum die ik graag wil maken in het thema zomer.
De link die ik had geplaats was in het herfst thema.
Dus ik moet veeeel kleurtjes hebben
Back to Top
Margje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2008
Status: Offline
Points: 482
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Margje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2013 om 00:00
gemerceriseerde katoen:het glanzen en zijdeachtig-maken van katoenen garens en stoffen door behandeling met sterk alkalische oplossingen
Back to Top
lianne M View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2013
Locatie: limburg
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lianne M Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2013 om 10:51
ja klopt,maar die webshop zei tegen mij dat deze niet verkleurde.Ik neem jullie advies aan,en ben op zoek gegaan naar redelijk geprijsde acryl.Onderstaande webshop heeft een leuke prijs en veel kleuren.


http://brei-scheepjeswol.nl/brei-en-haakgarens/acryl/yasmina/

1 bol voor 1.19

maar eerst moet ik afmaken waar ik mee bezig ben,want ik weet hoe het gaat als er nieuwe wol ligtBig smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns