Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

teveel breigaren

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1909
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: teveel breigaren
    Posted: 29 November 2013 om 22:28
Brengen jullie ook wel eens breigaren mee van de zeeman/wibra/action/... om er thuis achter te komen dat er nog een aantal bollen in de kast liggen? Wel bij de zeeman vangen ze mij 'voorlopig' niet meer. Op de kaartjes staat de soort, het kleurnummer en in potlood staat het aantal bollen dat bij mij in de kast ligt.



De tip heeft volgens mij al eens op het forum gestaan maar ik kon hem niet meer vinden, dus ik dacht ik deel het nog een keer want het is toch wel erg handig zo.
Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2013 om 23:14
Slim!


Ik mag van mezelf ook al een tijdje geen wol meer kopen haha, ik moet eerst m'n voorraad maar eens op maken...
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2013 om 10:00
Handig, hier kun je ook gelijk leuke kleurcombi's voor een projectje mee uitzoeken.
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2013 om 10:15
ik ken het heb laatst wel nieuwe wol aangeschaft maar dat is voor een bestelling waarmee ik op tijd wil beginnen.
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2013 om 11:15
Wat ziet dat er netjes en overzichtelijk uit, daar kan ik een voorbeeld aan nemen
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2013 om 15:55
Ik ben begonnen mijn voorraad op Ravelry te zetten. Eerst had ik het in een excel bestandje, maar op Ravelry kun je makkelijk alles noteren inclusief foto en mogelijke patronen.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2013 om 19:44
Moet je die kaartjes dan telkens als je naar Zeeman gaat meenemen? Dan zou ik kleine draadeindjes maken met een klein labeltje eraan met vermelding van het aantal bollen, kleur- en verfbadnummer. En die meenemen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2013 om 22:27
Ziet er gelikt uit.  Ik had hetzelfde probleem maar het het iets minder sjiek opgelost. Een wat langer dun strookje karton met van alle kleurtjes een stukje draad gewikkeld. 
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 30 December 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 95
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2013 om 11:08
Dit ziet er best goed uit. Ik heb ook wat breigaren liggen. Maar als ik wat tijd heb, maar dat zal nog een tijd duren eer ik weer voldoende tijd heb om me daarmee bezig te houden, zal ik dan eens noteren wat en hoe.
Het meeste wat ik heb is ooit gekocht om een pull en een vest te breien. (jongste breigaren wat in de doos zit, schat ik op 10 jaar)
Behalve wat ik verleden jaar gekocht heb. die vest is nu bijna klaar. Het is een 'dubbelgebreide' vest, in acht kleuren.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2013 om 12:16

Oh mooi gedaan! Handige oplossing.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns