Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Naaimachine of misschien iets anders ?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Naaimachine of misschien iets anders ?
    Posted: 18 Januari 2014 om 11:27
Ik heb al eeuwen de naaimachine van mn oma, omdat ik het zat was altijd mijn mini naaiklusjes bij mijn schoonmoeder onder te brengen heb ik het ding laten schoonmaken. Thuis aangezet, geprobeerd of het een beetje wilde lukken (not) toen bij weggelopen, toen is er iets gesmolten in het voetpedaal en als gevolg daarvan is de motor overleden Cry. Dus dat was een kort avontuur en de inleiding voor de volgende vraag, ik wil gewoon de kleine klusjes kunnen doen, zoompje naaien, een stuk op de doorgesleten knie van een broek naaien - dat is allemaal niet echt hoogstaand, dus wat schaf ik dan aan ? Een naaimachine, een lockmachine ? Ik wil geen onkydonky machine, het moet wel goed zijn. Waar let ik op, wat is handig - roept u maar.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 12:05
Misschien kun je de naaimachine van je schoonmoeder bietsen en zorgen dat die dan een nieuwe koopt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 12:39
In een echte naaimachinezaak een goede tweedehands merkmachine kopen. Lockmachine kun je alleen gebruiken voor afwerken. Er zijn mensen die hem ook voor kleding gebruiken. Maar.... hij snijdt meteen de kantjes af, dus weg. Als je een foutje maakt is het vaak onherstelbaar. Bij een gewone naaimachine kun je foutjes veel gemakkelijker herstellen. Voor een stuk op een broek kun je een lock helemaal niet gebruiken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 12:55
Ben het volkomen met Lida's advies eens .

Vertel wel wat je ermee wil gaan doen en vraag of je de machine in de zaak mag proberen . Die stukken op een broek zullen neem ik aan wel denim zijn .Een zwaardere motor is dan wel prettig om wat makkelijker door de stof te komen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 15:41
Omdat ik het heb opgegeven om een ster op de naaimachine te worden, ik brei liever, is het inderdaad het huis tuin en keuken werk. Een losse zoom hier een losse zoom daar en inderdaad de klussende eega, die van alle klusbroeken (denim en overall) de rechterknie doorslijt. En daar komen dan nieuwe stukken op totdat het ding echt reddeloos verloren is. Ik denk niet dat mijn schoonmoeder zo makkelijk te scheiden is van haar naaimachine, dus die optie laten we vooralsnog maar even links liggen. Vooral ook omdat het probleem zich dan verplaatst, naar welke naaimachine goed voor haar is . . .
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2013
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 438
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 16:42
ik heb een naaimachine van de aldi gehad een goede vriendin van ook een paar jaar later, neem die niet want het is echt niks, misschien dat andere hem wel fijn vinden maar mijn vriendin en ik vinden hem waardeloos, dus naar een echte naaimachine winkel gaan lijkt mij het beste, die mensen weten ook waar ze over praten
Back to Top
willyg313 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willyg313 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 11:49
bij Ikea hebben ze tegenwoordig ook naaimachines schijnen wel goed te zijn voor de klusjes,mijn vriendin werkt er en zegt dat het goed is
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
Back to Top
Plumeau View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 September 2013
Locatie: Midden NL
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Plumeau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 08:33
Veel moderne naaimachines hebben moeite met spijkerstof. De aandacht van de makers gaat meer uit naar een super licht gewicht, dan in het inbouwen van kracht. Ergens ook wel begrijpelijk, want mijn stevige naaimachine zou nooit als impulsaankoop naar huis gesleept zijn terwijl die kruidvatdingetjes zo in de vrije hand mee kunnen komen. 

Als je niet van plan bent om de machine overal naar toe te dragen, ga dan naar een naaimachinehandel voor een degelijke tweedehands. Daarmee kan je de komende decennia de spijkerbroeken prima inkorten :) 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2014 om 15:25
Ik wil even iedereen bedanken, die me van advies voorzien heeft. Ik heb zo een date en koop particulier een 2ehandse,
dan is het verjaardagsgeld op (dikke doos bonbons, abo op de Verena en een Singer).
Ik hoop nu meer geluk te hebben, je weet het nooit. Ook heb ik vandaag bij de Aldi, maar het Marie Claire "Naaien doe je zo" boek aangeschaft.
 
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2014 om 16:26
Als ik jou was zou ik voor een machine gaan met niet teveel toeters en bellen, alleeen vooruit, achteruit en eventueel ritsvoet. Maar, neem dan geen lichte want die kan echt niet door meerdere lagen spijkerstof.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns