Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

een poging tot wat groter werk

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: een poging tot wat groter werk
    Posted: 18 Januari 2014 om 12:37
Na heel veel kleinere projectjes wil ik me eindelijk eens wagen aan een grotere klus, wil graag een plaid haken voor schoondochter voor op de bank. die van de kal 2014 is me nog te ingewikkeld, heb een simpele granny in gedachte.
Een paar vragen:
-Weet niet of ik beter van acryl of katoen kan haken, of wat is fijn materiaal hier voor?
-Wat zijn ongeveer de maten voor een plaid.
-Hoe veel materiaal zal ik ongeveer nodig hebben.

Ik heb wel al wat gegoogeld maar ik heb liever tips van hobbydoosjes met ervaring.

Alle tips zijn welkom.

Groeten en fijn weekend
Omajan

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 14:16
hoi,
katoen word wat zwaarder,
soft van de zeeman nld 2.5 is niet te duur.
wibra garen nld 4 gaat ook lekker.
zijn er dieren in huis, kinderen, wordt t voor de sier of gebruik?
allemaal dingen die mee kunnen spelen met de keuze. en je portomonee natuurlijk.
leuk maatje1.30 bij 1.50,
maar daat kun je natuurlijk niet helemaal onder weg kruipen
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 14:26
voor een plaid van 130 x 150, pen 4, heb je ongeveer 2300 lopende meter garen nodig, om je een idee te geven.
voor de rest kan ik 'breienmaar' alleen bij springen. Misschien beter deze vraagjes oplossen vooraleer aan te kopen en er aan te beginnen...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 16:55
Dank voor jullie raadgevingen.

Er zijn 2 kindjes, een van 2 jaar en een van een half jaar + een poes,
De bank waar die op komt is van een blauwe stof.
Ik denk niet alleen voor de sier
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 18:18
Mijn poncho, die ergens in Creaties staat, is tunisch gehaakt van 10 bollen Royal. Ik vind Royal en Saskia prima wol, als je katten hebt, ze klauwen wel, maar dat verdwijnt weer in de was. Bij kindjes zou ik ook niets mohairigs nemen. Misschien witte, donker- en lichtblauwe granny's, elk blok in één tint, dat scheelt draadjes wegwerken, wat ook al weer fijn is met kids and cats. (Er was al eens op het forum een kind dat een granny in een deken gemold had.) Mijn poncho is vrij zwaar, omdat tunisch haken meer wol nodig heeft, ik heb bij een KAL een paar jaar geleden een enorm brede en lange stola van Saskia gebreid en die is lang zo zwaar niet. Als je de deken te klein vindt later, kun je altijd nog wel met één kleur granny's maken voor een buitenrand.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 19:31
Ik zie dat "Saskia van Wibra"een looplengte van plm.260 looplengte heeft, kijk daar kom ik al een stukje verder mee, Je hebt gelijk Magtelt dat als je blokjes van 1 kleur maakt je inderdaad een stuk minder draadjes weg te werken hebt'

Nog een vraagje, de blokken aan elkaar naaien of haken?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 19:36
Bij mij is naaien netter.

Je kunt er een groeideken van maken, telkens als je zin hebt een baantje erbij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2014 om 20:05
Ja Magtelt, ik wil dit project voor er bij, kan ook mooi in de vakantie mee, kun je gewoon een aantal vierkantjes of andere granny's maken
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 10:31
hoi,
de kindjes zijn lekker in de knoei en stoei fase, bouwen tenten met de deken enz enz.
zou voor de zeeman of wibra gaan.
is ie na een seizoen afgeragd , kan je weer een nieuwe haken en is t niet zo duur
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 11:31
Ja, breienmaar, denk dat ik voor Saskia van wibra ga, als het ooit klaar komt zal ik het laten zien, voorlopig eerst Jip en Janneke afhaken, Janneke is klaar, alleen nog Jip.
Ik ga alvast bij wibra of zeeman kijken , of misschien op de handwerkbeurs in Zwolle.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 13:44
op de beurs zal je zeker iets vinden lijkt me, maarre ook duurder uit zijn!
heb zwolle ook op mn verlanglijstje staan!
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 13:46
Ja denk dan ook duurder uit te zijn, ik zal de zaken dan tegen elkaar afwegen
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 13:55
ha wedden dat je dan zwicht voor de leuke kleurtjes?
probeer me in de snoepwinkel (wol winkel) ook altijd in te houden, maar lukt nooit!
kom altijd met meer thuis
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2014 om 13:57
Ja, ben daar ook wel bang voor
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns