Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Snap het breipatroon van knuffels konijn niet

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Deb View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Januari 2014
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deb Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Snap het breipatroon van knuffels konijn niet
    Posted: 21 Januari 2014 om 11:48
Hallo allemaal,


Ik ben bezig met knuffels konijntje die heb ik gebreid maar het patroon van de jurk snap ik helemaal niet

Zet 6 steken op. kant 3 steken af(de steken niet breien alleen overhalen) 29x herhalen, eindig met het opzetten van 3 steken (90)

Wat ik ook doe het werkt niet. Kan iemand alsjeblieft duidelijk omschrijven wat ik precies moet doen.

Alvast dank hiervoor.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2014 om 12:09
Kan je wat meer van het patroon hier neer zetten of een link geven naar het patroon ??
Back to Top
Deb View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Januari 2014
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deb Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2014 om 12:24
Het patroon Hobbydoos. Breipatroon - knuffels - Roos het konijnemeisje

Het lukt mij niet om de foto te plaatsen.

•Met roze: Zet 6 steken op, kant 3 steken af (de steken niet breien alleen overhalen) 29 x herhalen, eindig met het opzetten van 3 steken(90)

Zo ziet je breiwerk er uit na het overhalen van 3 steken. Zet weer 6 steken op met de 2 losse draden aan het uiteinde van je breiwerk. Zo ziet je breiwerk eruit na het opzetten van 6 steken.


•1e naald: averecht (90)
•Naald 2: Brei *3 steken en meerder 1 steek door de tussenliggende draad van de vorige naald te breien, herhalen vanaf* (120)
•Naald 3 t/m 5: tricot steek (120)
•Met bruin: zet 120 steken op.
•Naald 2 t/m 9: tricotsteek.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2014 om 12:57
Wat in de eerste regel staat moet je steeds herhalen 29x .
Dat is dus 6 steken opzetten 3 afkanten dan heb 29 x 3 steken is 87 + de laatste 3 opzetten is 90 steken. De rest is vrij duidelijk lijkt mij.
Succes!
Groeten Stramien
december2011

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2014 om 13:32
Probleem opgelost zie ik .

Je krijgt dus een soort kantrandje

succes
Back to Top
Deb View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Januari 2014
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deb Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2014 om 14:04
Dank je wel Stramien,

Ik zet zes steken op en 3 afkanten, brei ik eerst die andere 4 steken?

Dan zit je met je draad aan de verkeerde kant toch!

Voor een ervaren breidster is het misschien simpel maar ik snap het nog niet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2014 om 14:53
Ik ga het proberen

Je zet 6 steken op ( zorg dat er een lange draad blijft hangen die heb je nog nodig ) Je keert je werk vervolgens kant je 3 steken af ZONDER te breien . Je zet de steek van je rechter pen over op je linker . = 3 steken . Je draait je werk Er hangen nu weer 2 draden waar je mee kunt opzetten . Draaien afk overzetten enz enz . Als je je av pen gebreid hebt krijg je een soort picot . In je volgende pen brei je 3 steken en je neemt de lus ( ik zou het verdraaid doen ) op en dan gaat het eruit zien als op de foto .

Ik denk dat het zo moet
Back to Top
Deb View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Januari 2014
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deb Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2014 om 18:08
Heel hartelijk bedankt Mutti

Dit is lekker makkelijk zoals jij het uitleg, ik heb het geprobeerd en nu klopt het helemaal. Ik kan gelukkig weer verder met het jurkje.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2014 om 10:30
Graag gedaan .

Het is een leuk patroon .

succes verder
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns