Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

advies gevraagd

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: advies gevraagd
    Posted: 28 Januari 2014 om 09:44
Ik wil een rondbreinaaldenset kopen.Ik zie dus dat er 3 verschillende merken zijn.N.L.
Addi Click,Knit Pro en Lana Grossa.
De set van Lana grossa is momenteel in de aanbieding.Scheelt ongeveer nu 20,--euro met de andere twee.
 
Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb diverse rondbreinaalden van de Zeeman,maar deze vind ik niet fijn breien.Erg stroef.Ik heb er twee van de hobbydoos,deze breien prima.
 
Eigenlijk ben ik op zoek naar kleine rondbreinaalden van 40 cm,maar overal begint de draad bij 60 cm.
Hebben jullie tips?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2014 om 10:06
Ik heb pas een Addi set in handen gehad en vond er het volgende van; De naalden zijn fijn, wat langer dan bij een gewone rondbreinaald. Het aanklikken was even wennen. Verder breien ze net zo fijn als gewone addi's. Maar ik heb ze zelf niet gekocht omdat die sets allemaal pas op 3,5 of 4 beginnen en dat brei ik meestal niet. Dus ik koop gewoon af en toe hier en daar goede rondbreinaalden (addi of prym) en ik vraag ze voor mijn verjaardag !!! De laatste verjaardag leverden een paar knit-pro's op, maar die heb ik alleen nog maar bewonderd. Ik vind goede naalden kopen echt een prima investering, zeker rondbreinaalden (die raken minder snel krom is mijn ervaringWink).
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2014 om 10:36
Lana Grossa en Knit Pro zijn hetzelfde. Zeker die met korting nemen dus. Ik heb houten en gebruik ze door elkaar, het systeem is gelijk. Addi heeft dikkere punten, tenminste de metalen, wat ik weer niet fijn vond. Het nadeel van een set vind ik, allemaal achteraf geklets dus, dat er naalden zijn die je niet of bijna nooit gebruikt, en anderen die je regelmatig gebruikt er niet bij zijn. Dus ook achteraf weet ik niet of ik het nog een keer zou doen. Ik vind uiteindelijk toch dat de overgang bij vaste naalden soepeler is.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2014 om 11:09
ah goed te lezen dat lana en knit t zelfde zijn. de addi past er zeker dan niet op?
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2014 om 11:21
Lidwina,gefeliciteerd met je verjaardag. Bedoel je dat rondbreinaalden die je dus niet hoeft te klikken soepeler zijn met de overgang dan de rondbreinaalden die je wel aanklikt?Ik ben ook bang dat ik sommige naalden nooit gebruik dus misschien toch maar een optelsommetje maken van de naalden die ik zeker weten ga gebruiken en dan de aanbiedingsprijs vergelijken.
 
Wat bedoel je met : ik heb houten en gebruik ze door elkaar.Welke heb je dan nog meer>
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2014 om 11:48
Hoi Mutti,
 
Ik heb mijn breinaalden nog nooit ingewreven met witte was.Dat ga ik proberen.Ik kan wel overweg met de breinaalden van de Zeeman maar echt lekker breien vind ik ze niet.
Maar momenteel brei ik veel poppenmutsjes en kindermutsen en met de rondbreinaald worden ze veel mooier.Daarom zoek ik ook naalden van 40 cm.Die zijn wel te koop maar ik dacht misschien is zo'n set handig.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2014 om 12:48
Ik heb voor een vriendin bij de Beekbergse Wolhal de 40 cm rondbreinaalden gekocht in maatje 2 en 2,5. En ik geef deze zomer een hobbydoosdag, dus als je geduld hebt.... Ik kan ze ook voor je kopen en opsturen als je ze niet in de buurt kunt vinden.

Zelf heb ik Addi Click. Je moet ze wel goed klikken, anders raken ze los van de naald, maar ik ben er wel tevreden over. En over de bamboe tunische haaknaalden met verlengstuk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2014 om 12:57
Bedankt voor je felicitatie Frea. Dan de rondbreinaalden. Ik gebruik de houten van Knit Pro en Lana Grossa door elkaar. Ik vind rondbreinaalden met een vaste kabel fijner dan die met een losse kabel. Ik gebruik 2, 2,5 en 3 met een vaste kabel omdat die niet als verwisselbaar te koop zijn. De Addi hebben een clicksysteem. De andere 2 een schroefsysteem. Moet ook altijd goed opletten dat ze niet los gaan en regelmatig opnieuw vastdraaien. Ik verkeer wel in de luxe omstandigheid dat ik zo in Duitsland ben en alles zo kan kopen als ik het nodig heb. Ze hebben beide soorten in voorraad, dus achteraf... De dikke gebruik eigenlijk niet.  
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2014 om 17:05
De rond breinaalden die ik heb zijn allemaal van Addie.
Ze bevallen mij uitstekend!
Stramien
december2011

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2014 om 17:05
Ik ben een beetje ongeduldig Ik heb bij de hobbydoos verschillende naalden van 40 cm.besteld.Over de Lana Grossa set denk ik nog even na.Iedereen bedankt voor haar reactie.
Magtelt,ik zie je op jouw hobbydoosdag maar zo lang wachten wil ik niet
Lidwina,ik kom ook wel een paar keer per jaar in Duitsland.In Winterberg is ook een grote wolwinkel.Ik zal daar eens rondkijken.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2014 om 21:33
Lida, van harte! 
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2014 om 09:13
Magtelt ik heb ook een Addi Click set, weet jij of de Lace-punten van Addi hier ook op passen??
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2014 om 10:11
Nee, die heb ik niet, dus ik kan het niet proberen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns