Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops 152-3 ajourvest

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Annemiek View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2014
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annemiek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops 152-3 ajourvest
    Posted: 07 Februari 2014 om 15:54
Hallo,
Ik heb een beetje hulp nodig.
Ik ben een ajourvestje aan het maken Dropspatroon nummer 152-3.
De eerste 2 toeren gaven natuurlijk geen problemen, de eerste toer in patroon ook niet, maar nu wil ik aan toer 4 beginnen en het wil maar niet lukken. Ik weet niet hoe ik de toer moet beginnen. Ik ben geƫindigd met 2 stokjes in toer 3, maar het telpatroon past niet op de vorige toer als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Wat doe ik fout?

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2014 om 17:06
Er staat dat je na de toer 2 verder moet gaan met patroon A6 en lees tip 2. Die heb ik voor je gecopiƫerd
Haak de 3e TOER van A.6 als volgt over 6 stk: haak 3 l (om mee te keren), 3 stk in 3e stk vanaf haak, 2 l, 3 stk in 4e stk. Rechts beneden staat het patroon.  

Het linkerpatroon is A5, dat heb je voorlopig nog niet nodig, dat komt later pas aan de beurt.
Bij deze 3e toer moet je heel goed opletten. Je begint met A6 over de eerste 6 steken, dan komt patroon A1 en daarna A3. A1 gaat over een aaantal steken, het aantal is afhankelijk van de maat die je aan het haken bent. Het is heel belangrijk dat je goed leest wat er staat.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Annemiek View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2014
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annemiek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2014 om 18:13
Wat ben ik blij met je tip. Ik ga het gelijk uitproberen.
Dank
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns