Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Resultaat valt tegen; uithalen??

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
En Vogue View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 15 November 2013
Locatie: Rijswijk ZH
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer En Vogue Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Resultaat valt tegen; uithalen??
    Posted: 12 Februari 2014 om 16:03
Cry
Heb met veel plezier een vest gebreid, alle delen geblocked en netjes in elkaar gezet. Het resultaat valt heel erg tegen en dan vooral de pasvorm. Dit ga ik niet dragen. Wat te doen. In de hoek ligt ie al, maar toch zonde! Uithalen dan maar en een ander patroon beginnen. Lijkt me zo'n waardeloze klus. Iemand ook zo'n ervaring gehad?
Back to Top
petra57 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2013
Locatie: steyl
Status: Offline
Points: 502
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra57 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 16:30
Ik zelf zou het uithalen en weer met goede moed weer beginnen wel met een ander patroon
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 16:50
Vroegen zou ik zeggen. ik laat hem liggen.
maar ik ben wat ouder en misschien wijzer geworden. ik heb er nu geen moeite mee iets uit te halen en opnieuw te beginnen.
oant Sjen
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 16:51
Als je nu al weet dat je er toch niets mee gaat doen, kan je hem misschien beter uithalen en de wol gebruiken voor een project waar je wel tevreden mee bent. Anders is het ook zonde.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 16:52
ja ik zou dat ook doen
en zal je nog iets anders zeggen mijn moeder zegt dat ik de beste
ben in uithalen, als je de berg eens zou kunnen zien die ik heb uitgehaald dan zou je niet weten wat je zag
en ook gewoon weer opnieuw beginnen met het zelfde draad
wel zo goedkoop hoef je niet steeds nieuw garen te kopen

met vriendelijke groet nia
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 17:16
Vraagje. Wat bevalt er niet aan de pasvorm? Heb je er al over gedacht schoudervullingen erin te stoppen. Gebreide spullen willen nog al eens "zakkerig" uitzien omdat ze van zichzelf niet veel vorm hebben. De vorm moet je er vaak zelf in aanbrengen. Als je dan zelf ronde, een beetje afhangende schouders hebt wordt dat door een gebreid vest nog eens geaccentueerd en het ziet er niet uit. Uithalen kan altijd nog als het je dan nog niet bevalt. En inderdaad, uithalen is heel goedkoop.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2014 om 19:18
Ik heb hier een trui in de kast liggen, echt een heel leuk ding om te breien - na de 1e was is hij een stuk groter geworden. Vooral omdat ik een bol garen extra moest halen - zeg ik tegen mezelf - sukkel, had het proeflapje dan gewassen. Nu ligt hij te wachten op mij, want ik weet het zeker ik ga mezelf op een dag overwinnen en het ding uithalen en dan dan dan maak ik er waarschijnlijk iets anders van, het garen is te mooi om in de vergeethoek te blijven liggen. Kop op, even uithuilen, dan uithalen en met frisse moed iets breien, misschien wel hetzelfde ? Is het gaan hangen na het wassen, dat zal je de 2e keer niet gebeuren als je het garen opnieuw gebruikt - dat gebeurt met wol vooral bij de 1e was.
Back to Top
En Vogue View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 15 November 2013
Locatie: Rijswijk ZH
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer En Vogue Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2014 om 08:54
Dank voor jullie reacties op mijn probleem. Ga eerst proberen of ik met schoudervullingen een betere look bereik (bedankt voor de tip). Zoniet, uithalen en opnieuw beginnen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2014 om 09:13
Een gebreid ceintuurtje of een omgeknoopte sjaal in de taille?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Britt1977 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2014
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Britt1977 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2014 om 12:43
Als het kan zou ik hem uithalen.
Ik heb een maand of 2 geleden als beginnend breister ook leergeld betaald.
Ik zag een leuk vest, dus ik bestel het patroon wat je er gratis bijkreeg als je het garen kocht. Wat ik niet wist was dat dit vest in ajour gebreid moest worden! Als beginner geen lachertje!
Het was me dan toch gelukt, het laatste stuk moest ik met de rondbreinaald breien, om de 1 of andere manier heb ik daar steeds weer problemen mee, eigenlijk met het terug opnemen van de steken op de rondbreinaald. Volgens mij doe ik het daar steeds weer fout!
Resultaat, vest rondom veel te klein! En ik kreeg ook het garen niet meer uit mekaar gehaald! Ik heb hem dus met tranen in de ogen in de vuilnisbak gekieperd want het was best nog mooi geworden! En het garen was zooooo mooi, beetje met haartjes op zo, wat het uithalen nog moeilijker maakte. Maar ik was helaas te gefrustreerd om het vest verder uit te halen.
Veel succes ermee!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns