Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hals afkanten door te minderen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Melanie1621 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2014
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Melanie1621 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hals afkanten door te minderen
    Posted: 18 Maart 2014 om 15:03
Hallo dames,

Ik ben een vestje aan het breien en nu loop ik tegen het volgende aan:
Kant vervolgens aan de halskant af als volgt: -zie de tips voor het minderen: In elke nld: 0-0-4 (6-6) x 1 st, en dan in elke 2e nld: 14-15-15 (16-17) x 1 st = 24-26-29 (32-36) st op de nld – vergeet de knoopsgaten niet,volg de instructies hierboven. Brei na de laatste mindering nog 1 nld en kant af.

Tips om te minderen (geldt voor de hals): Minder naast de 2 kantst als volgt:
Op de goede kant: na de 2 kantst: Brei 2 r samen. Voor de 2 kantst: Brei 2 verdraaid r samen

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, wat bedoelen ze bv met 2 kantsteken je hebt er normaal toch maar 1. Sorry brei nog niet zo lang en dit schijnt een makkelijk patroon te zijn.
Kan iemand mij raad geven?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 15:32
Misschien hebben ze bij dit patroon ooit gezegd dat je 2 kantsteken moet berekenen. Het kan ook zijn dat ze 2 kantsteken rekenen bij het minderen, om een mooiere halslijn te krijgen en de minderingen tegelijk als accent te gebruiken. Welk patroon is het? Als het Drops is kun je het nummer doorgeven. Kan het opgezocht worden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Melanie1621 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2014
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Melanie1621 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 15:45
Het is drops patroon 13-9
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 15:51
Dit? Ik zie nergens tips voor minderen staan. ik zal nog eens gaan kijken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 17:41
Ik denk dat ze bedoelen dat je 2 STEKEN VANAF DE KANT   je mindering moet maken Dus eerst 2 steken breien en dan minderen Het is die schuinte Als je naar je plaatje kijkt dan zie je daar een schuinte lopen .

Ach vertalen blijft moeilijk zeker als je niet veel van breien weet .
Back to Top
Melanie1621 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2014
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Melanie1621 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 18:08
Oké zo snap ik het. Heel erg bedankt. Zo kan ik weer verder :-)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 18:32
Welk patroon is het nu Mutti? Ik zie geen schuinte, tenminste niet bij het nummer dat zij heeft aangegeven. 13-9 Ik heb al zeker 3 keer gekeken en vind niets.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 19:22
Het is een babypatroon . Een overdwars gebreid blauw vestje met brede overslag

Ik heb het gewoon onder 13-9 gevonden verder weet ik het ook niet
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 19:24
Lijkt me inderdaad een ander patroon . . . Confused
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 19:27
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 23:00
Haha, dat heb ik ook al een paar keer gehad. Je moet boven het patroonnummer BabyDrops aanklikken en dan kom je op dit patroontje. Verwarrend en niet zo handig van Drops, vind ik. 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2014 om 23:30
Inderdaad een heel ander patroon. Daar moet je maar op komen van dat babydrops. Alweer wat geleerd.
Mijn moeder zei altijd: zolang je vingers niet allemaal even lang zijn kun je bij leren. Ik heb nog even te gaan!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Melanie1621 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2014
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Melanie1621 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2014 om 09:39
Heel erg bedankt meiden, ben alweer erg opgeschoten met mijn vestje :-)

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns