Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe groot omslagdoek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe groot omslagdoek
    Posted: 22 Mei 2014 om 19:08
Ik ben een omslagdoek aan het haken maar heb eigenlijk geen idee hoe lang je zo'n geval eigenlijk maakt. Wat is een gangbare lengte?
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2014 om 19:17
Tja Joke dit hangt helemaal af van hoe lang wil je hem zelf maken.
Ik heb eens een omslagdoek gebreid en deze is vrij lang geworden maar kan ik heel goed om mijn schouders draperen.
Ligt er dus helemaal aan wat jij zelf wilt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2014 om 19:30
Neem een afgedankt laken en vouw/knip/pas deze tot je denkt - zo groot is fijn. En dat dan als sjabloon gebruiken voor
je omslagdoek.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2014 om 19:42
Ik maak hem in de breedte meestal meer dan 2 meter, soms wel 2.50 meter. De lengte van nek tot punt kan dan over het achterwerrk vallen, lekker warm toch?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2014 om 19:54
Het ligt ook een beetje aan de omslagdoek. Maak je er één van sokkenwol met een kantpatroon dan is hij waarschijnlijk kleiner dan wanneer je er één van  dikkere wol maakt. En het ligt ook aan hoe groot je zelf bent.
Heb je hem voor de sier en een beetje voor de warmte om, dan kan hij kleiner zijn dan wanneer je hem vooral voor de warmte wilt.
Ben je bekend met Ravelry? Ik kijk daar soms bij verschillende mensen, dan zie je foto's van een persoon met een doek. Als erbij staat hoe groot hij geworden is, krijg je een beeld van hoe hij bij je zal vallen.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2014 om 10:17
Dank je wel voor jullie antwoorden. Die warme billen van Magtelt spreken me wel aan ;o)
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
mbolwerk View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Mei 2014
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mbolwerk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2014 om 13:30
Back to Top
mbolwerk View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Mei 2014
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mbolwerk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2014 om 13:32
 Als het een driehoek is zou ik de lengte van nekknobbeltje tot ver de rug 72cm lang maken. Il ben 1.67groot.

Veel succes,
Ma4rja
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns