Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zomer schouderwarmer

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zomer schouderwarmer
    Posted: 28 Juli 2014 om 19:17
Weet iemand een goed patroon voor een gehaakte zomerse schouderwarmer?
Ik ben al weken bezig met die van drops silver shell, maar krijg hem niet passend. Probleem is volgens mij, dat er eigenlijk niet gemeerderd wordt.
Daardoor is de hals te wijd naar mijn zin en uiteindelijk is hij weer te krap voor over mijn schouders, grrr.

Heb hem nu 1,5 keer gehaakt en tig keer uitgetrokken, dat ik dit patroon nu aan de wilgen hang, ik ben er klaar mee!

Hoop dat iemand een leuk patroon weet.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2014 om 19:30
Ik weet niet of je de hals gesloten wilt hebben, maar ik zou het aantal steken, dat nodig is voor de hals opzetten en dan na een cm of 2 rigoreus gaan meerderen, 3 steken uit 1 en dat twee of drie maal, dat hangt er van af hoeveel steken je nodig hebt voor een wijde cape rondom op borsthoogte. Heb je voldoende gemeerderd dan kun je een simpel gaatjespatroon breien tot de gewenste hoogte.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2014 om 22:22
ik heb het patroon opgezocht en het is meer een sjaalcol dan een schouderwarmer. De dame op de foto die hem draagt krijgt hem ook niet over haar schouders getrokken.Als je goegelt op schouderwarmer haken dan zie je dat de meeste helemaal over de schouders worden getrokken en vanachter in de nek aanpassen maar vanvoor (de keel) wat afhangen.(voor de warmte in de zomer denk ik, om niet oververhit te geraken)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 09:03
Nummer 148-22 van drops is ook een schouderwarmer . Het is model "mia"

Wellicht lukt die beter .
Als je op google kijkt zie je een site waar hij al eens is gemaakt
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 11:25
Kijk eens op Pinterest ,

WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2014 om 08:46
Bedankt allemaal voor het meedenken!!!
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2014 om 09:13
als het gaat om iets voor over je schouders heb je dan niet meer aan een bolero?
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=95&d_id=36&lang=nl

of een vestje? Ik ben momenteel country rose aan het haken http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=138&d_id=6&lang=nl, is nog niet af dus ik kan je niet zeggen hoe het zit. Ik heb voor mijn dochtertje wel al wat van die haakfluttertjes gemaakt voor over de schouders, en die draagt ze graag
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2014 om 18:49
dat verstje word vast heel leuk!
staat zelfs een grote maat bij!
laat je een foto zien als ie af is?
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2014 om 19:35
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

dat verstje word vast heel leuk!
staat zelfs een grote maat bij!
laat je een foto zien als ie af is?




Mijn ervaring is eigenlijk dat je die flodderdingen niet goed kunt fotograferen zonder paspop en die heb ik niet. Heb dat probleem bij de vestjes en poncho's voor mijn dochtertje ook al gehad, ik zet haar liever niet open op Internet


Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns