Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Puzzel opplakken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Puzzel opplakken
    Posted: 29 Juli 2014 om 16:18
Voordat ik het wereld wijde web opga wil ik hier even vragen of er iemand is, die ervaring heeft met het opplakken van een legpuzzel.
 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 16:22
hoe bedoel je? met lijm? dubbelzijdige kleefband? op karton? op een blokplaat? op mdf?
ik heb daar geen ervaring mee, maar heb er al wel mooie ingelijste gezien.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 16:33
De opa van mijn man deed het altijd of liet het doen - dus ik heb er eentje. Maar ik bedoel dus zo opplakken zodat je de puzzel
aan de muur kunt hangen. En ik weet dat je google enzo hebt, maar ik waardeer de hobbydozen meer.
Als er uiteindelijk niemand is, die er ervaring mee heeft dan pas ga ik googelen Big smile
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 16:37
wij hebben legpuzzels in wissellijsten gelegd
deze hoef je dan niet vast te plakken
en die hangen al 15 jaar prachtig in het trapgat
misschien dat dat een optie is

groet nia
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 17:23
Wat een goed idee, dankjewel Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 18:06
Ravensburg ( kan haast niet anders ) heeft spuitbussen met puzzellijm .

Het voordeel hiervan is dat de kleuren goed blijven .
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 21:38
je kunt ook de goede kant met behang lijm  in vrijven zodat de lijm tussen de stukjes gaat
maar dan mag de lijm niet al te dun zijn en dan met een kunstsof spatel er zoveel af schrapt
laat de lijm drogen dan kan je de puzzel omdraaien om het vervolgens met lijm te beplakken
ophout of karton  als het goed is heeft ravensburg zo`n goedje ooit eens gehad  het was in droge vorm in een potje het had heel veel weg van behang lijm  en het is kleurloos

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2014 om 10:21
Ik ben eigenlijk heel verguld met de tip van Nia, dus dat ga ik proberen - ik hou best van knutselen, maar als ik denk aan een plaat van dit of dat
op maat laten zagen door mijn hubby, dan het lijmen en dan mijn schone pa lief aankijken voor een lijstje dan zakt de moed me al in de schoenen.
Het is een mooie kwaliteit puzzel (Ravensburg) dus zo heel snel zal het niet verkleuren en het heeft een standaard maat 50x70, dus 1 lijst
scoren in de juiste maat, de puzzel omkeren en misschien de achterwand iets extra verstevigen en ik ben klaar voor de eerstvolgende kinderverjaardag Big smile
Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties !
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2014 om 09:05
Een ravensburger puzzel is gemakkelijk met ravensburger lijm te plakken. Je schuift eerst een krant onder de puzzel en dan de lijm over de puzzel.
Ik heb het jaren geleden ook gedaan. Het is wel dat na een jaar of 5 er stukjes los laten.
Dit is tenminste mijn ervaring. Succes.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns