Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Merino extra fine

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JeannetteStraatsma View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 September 2014
Locatie: Hierden
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JeannetteStraatsma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Merino extra fine
    Posted: 04 September 2014 om 14:31
Ik heb merino extra fine gekocht, nu krijg ik in tricot steek geen v-tjes maar het linkerbeentje staat rechtop en het rechterbeentje ligt schuin. Een beetje als dit |/
Wie kent dit probleem? Heb al verschillende naalddiktes, continentaal, gewone pennen, houten pennen, stalen pennen maar er verandert niets. Het garen is teveel gedraaid volgens mij en van de hobbydoos krijg ik als laatste het advies om hier de vraag te stellen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2014 om 14:59
Het "probleem"is mij niet bekend .
Is het merino extra fine van Drop's ??? Dan zou je daar je vraag ook kunnen stellen .

Wat ik wel las :bij het gebruik van deze wol is het belangrijk dat je eerder iets te vast dan te los moet breien .Is het met alle bollen zo ??

maar wacht nog even af misschien is er een ander die de oplossing wel weet .
Back to Top
JeannetteStraatsma View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 September 2014
Locatie: Hierden
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JeannetteStraatsma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2014 om 15:35
Ik heb gebreid op naald 3 zodat ik stekenverhouding van 22 steken per 10 cm kreeg en op 4 met 20 steken per 10 cm. Maakt geen verschil maar evengoed bedankt voor meedenken
Back to Top
JeannetteStraatsma View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 September 2014
Locatie: Hierden
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JeannetteStraatsma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2014 om 15:36
Ik heb bij Drops gereageerd bij de wolsoort, ik weet niet of dat de juiste plek is? Er waren nog 55 reacties maar waren in andere taal
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2014 om 21:55
als alle steken zo zijn, is t toch geen probleem?
Back to Top
JeannetteStraatsma View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 September 2014
Locatie: Hierden
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JeannetteStraatsma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2014 om 22:14
Garen is niet ok, ik heb gekocht voor een tricotsteek, krijg op geen enkele wijze een nette tricotsteek.
Ik wil niet zeuren maar zoek een oplossing. De hobbydoos biedt mij geen oplossing.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2014 om 22:35
heb je het bij de hobbydoos gekocht?
is retourneren een oplossing?
je zit nu op t forum van de hobbydoos, hier zitten hobbyisten op handwerkgebied hun ervaringen te delen en creaties te tonen
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2014 om 22:37
Ik brei eigenlijk bijna al mijn kindertruitjes van merino extra fine, heb er stapels van liggen, en ik heb er geen problemen mee. Heerlijk zacht, kriebelt niet maar wel echte wol, breit lekker, beschikbaar in veel kleurtjes. Hier is een foto van de laatste trui die ik ervan gebreid heb, vind je de v-tjes daarin ook niet goed? Het is de favoriete trui van mijn zoontje.
Back to Top
JeannetteStraatsma View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 September 2014
Locatie: Hierden
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JeannetteStraatsma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2014 om 22:56
Inderdaad gekocht bij de hobbydoos. Zij zeiden dat ik hier mijn vraag kon stellen.
Back to Top
JeannetteStraatsma View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 September 2014
Locatie: Hierden
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JeannetteStraatsma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2014 om 23:00
Bedankt voor het tonen van je foto, dit is inderdaad wat ik bedoel. Ik vind het niet ok voor een herentrui.
Ik kan me wel voorstellen dat dat je zoons lievelingstrui is, mooie prent erop :-)
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2014 om 23:01
Ik heb Merino Extra Fine gebruikt voor een babytruitje + muts. Geen problemen mee gehad, eerlijk gezegd. Vond het fijne wol, prettig om mee te breien. 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns