Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenTul!p en haar Barbies

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3367
Direct Link To This Post Onderwerp: Tul!p en haar Barbies
    Posted: 24 Februari 2008 om 11:14

Hallo allemaal,

Ik kreeg de vraag van Tineke, zijn die Barbies van jou, ja dus, ik heb er ongeveer 100. Hoe is die hobby zo uit de hand gelopen, ik leg het in het kort uit. 10 jaar geleden heb ik op een verplichte sportdag van mijn werk, door toedoen van een ander mijn schouder gebroken (links) maar ik ben linkshandig. Na verscheidene operaties is mijn schouder niet meer goed gekomen, de artsen zeggen stop hem maar in een porseleinkast, dus zogezegd doe er niet teveel mee. Voor die tijd breide ik al heel graag, maar dan wel voor mezelf of sokken voor mijn vader. Dus jullie kunnen je voorstellen, ik zat thuis en mijn handen begonnen te jeuken, ik wou breien alleen grote dingen, zoals voor mezelf (ik heb maar een klein maatje) maar dat was al teveel belasting voor mijn schouder. Ik ging zoeken op zolder en tot mijn verbazing vond ik daar een koffertje en daar zaten 4 Barbies in, nog in hun doos, ooit gekregen met mijn verjaardag, alleen vond ik ze niks aan, dus heb ik er niet mee gespeeld als kind. In die koffer lagen ook patroontjes, ooit gekregen van mijn oma denk ik. Oke jullie raden het al, zo is het begonnen, lekker klein dus en geen lange belasting voor mijn schouder. Die 4 Barbies had ik dus zo aangekleed en ik bleef maar breien, uiteindelijk is het toen die tijd uitgegroeid tot ruim 100 Barbies. Ze stonden zowat allemaal in een vitrinekast. Ik was ermee gestopt, had alle Barbies in dozen gedaan en dacht ik verkoop het hele zooitje, alle kleertjes die ik gebreid had aan nichtjes, buurmeisjes, noem maar op weggegeven. Zoals jullie weten ben ik een half jaar geleden verhuisd vanuit Deventer naar Mantgum in Friesland. Je moet wat als er een nieuwe man in je leven komt (we zijn beiden dus gescheiden) en hij heeft zijn werkterrein in het noorden. Ja wat doe je na 3 jaar op en neer reizen, verhuizen dus. De 4 dozen met Barbies zijn meegegaan met de verhuizing, ik had ze nog niet verkocht, kon het blijkbaar niet. Begin januari zei John, Ellen ik bouw je vitrinekast weer op in jouw hobbykamer en ik had zoiets van leuk, maar wat zet ik erin. Je Barbies dus zei hij en zo begon het weer, ik wou ze weer in mijn eigen gebreide creaties, dus zo ben ik weer op internet gegaan om patroontjes te zoeken en ja dan kom je ook bij de hobbydoos terecht. Dit is dus mijn verhaal(langer als verwacht) en ik ben blij dat ik hier terecht ben gekomen, ik vind het super hier en vind jullie reacties geweldig. Jullie hebben nog een lange weg met Barbie en ik te gaan want ik heb er ongeveer 20 in creaties van mezelf ondertussen. Als ik wil brei ik 1 creatie in 1 avondje weg. Dus allemaal, ik hoop dat jullie me zolang nog verdragen, jullie weten wel, die met al haar Barbies.

Groetjes Tul!p(Ellen)

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 11:21

leuk verhaal, ellen! tof dat je dat met ons wil delen! zo bekijk je toch elke creatie weer anders! Ik had vroeger ook alleen barbies om aan te kleden, speelde er ook nooit mee... Ik heb wat jurkjes en rokjes voor ze af gehaakt, hoor! ontelbaar...  

Als je vitrinekast helemaal klaar is en ze allemaal eenmooie eigen creatie aan hebben, ga je dat toch ook wel met ons delen, hé? Vind het echt wel leuk!

Zit hier zelf ook met een pols (geen schouder) en haken gaat iets beter dan breien..; Misschien een ideetje?

Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3367
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 11:29
Chrisje als ik ze allemaal in een eigen creatie heb en ze staan in de vitrinekast dan zal ik dat zeker met jullie delen.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 11:30

Originally posted by Tul!p Tul!p wrote:

Chrisje als ik ze allemaal in een eigen creatie heb en ze staan in de vitrinekast dan zal ik dat zeker met jullie delen.

 

 maar halverwege mag ook al, hoor! hihi! we zijn veel te benieuwd!!!

Back to Top
Hetteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 November 2007
Locatie: Uithuizen
Status: Offline
Points: 3767
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 11:55

Hoi Ellen.

leuk verhaal,ik kijk alweer uit naar jou volgende creatie.

Ik vind het geweldig wat je maakt.

Groetjes Hetty.

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 12:00

Dat geeft alle foto's nog eens iets extras. Bedankt voor je verhaal, nu kennen we dus de achtergrond. En ja de vitrinekast daarna zijn we natuurlijk heel benieuwd.

Ook ik heb vroeger wat afgecreeerd voor barbie maar speelde er ook echt mee. Heb ze niet meer maar wel twee kleine meisjes. Dus wie weet mag ik ook weer in de toekomst.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 12:54
Heel mooi verhaal, en ga met lekker door hoor.
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 12:56

hallo ellen net als jou zit ik met een pijnlijke schouder na een schouderbreuk,ik ben er alleen niet aan geopereerd en ervaar nog dagelijks pijn,waardoor ik ook veel kleine dingen brei voor barbie en baby born,vind het daarom erg leuk om jou verhaal te lezen.

ga vooral verder met je barbies aan kleden en ik kijk al uit naar de volgende creatie.

weet niet of je dit clubje al kent,maar hier hebben ze genoeg bestanden om je barbies aan te kleden. http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=322214

groet tine

groetjes tine
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 13:35

heel leuk je barbie verhaal, één van mijn dochters de jongste 22 jaar is nog steeds weg van barbies, heeft ook vele creatie van mems hand, en eens komen ze in een vitrine kast zegt ze, woont nu samen op een flatje en zwanger van haar eerste kindje, maar eens in een andere woning kom ik ze halen zegt ze en dan die kast. ze staan hier dus op zolder en niemand mag er aan komen, mijn kleindochter van 9 had ik er mee laten spelen en ben op mijn vingers getikt, dus heb nu al een stuk of wat gekocht op rommelmarkten en zo en weer druk aan het naaien, maar nu ik die gebreide outfitjes zie begint dat ook weer behoorlijk te kriebelen, maar ja eerst mijn rijtje anders sla ik er in om. vanmorgen weer een barbie met auto gekocht dus de kleine dame kan zich dus ook bij mij weer uitleven, en vanmorgen op de rommelmarkt 8 bolletjes garen nog nieuw inverpakking voor 3 euro pluisjes garen van wit naar zacht groen doorlopend heel mooi dus kan vooruit

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 17:19

Wat mooi om jouw barbie-verhaal te lezen.Wat ook lief van John om een vitrinekast te maken voor jouw barbie's.Van mij mag je ons overvallen met al jouw barbie kleding.Ik weet hoe leuk het is om het , waar je zelf zo blij mee bent, te showen en reactie's te krijgen.

Ik wens je heel veel plezier met de eerste 20 nieuwe creatie's De rest komt dan later wel

Groetjes Catharina

Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 17:27
nou ik kan er geen genoeg van krijgen om naar je creaties te kijken, dus lekker doorgaan. en mischien kan je ook op een markt staan?
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 20:14

Nog even nieuwsgierig, hebben je barbiepoppen allemaal een naam?

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2008 om 20:48
Hallo Ellen wat een mooi barbie verhaal ik ben erg nieuwsgierig naar jou vitrinekast en nieuwe creaties
groetjes Thea
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3367
Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 12:31
Hahaha Carla, ze hebben de naam wat op hun doos staat, dus de naam Barbie komt veel voor, maar ook Teresa, Christie, Skipper, Midge en dan zijn er nog een paar.
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 16:18

Hallo Ellen,

Wat een leuk verhaal... en ook ik zie met ongeduld uit naar je vitrinekast en je creaties. Tof dat je ze nu allemaal weer zal kunnen uitstallen...

Groetjes,

Rita.

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 20:18

Leuk verhaal Ellen, behalve dan dat van je schouder. Ik heb nooit barbies gehad en vorig jaar mijn eerste gekocht en toen op internet nog 15 gekocht, kon ik hier in de stad ophalen, die mevrouw werkte in Leeuwarden. Het waren niet allemaal echte barbies maar dat vond ik niet erg. Ik moet ook nodig weer wat barbiespulletjes maken, ik heb ze dus ook op mijn website staan. Die moet dus nodig aangevuld worden

Je verveelt mij dus beslist niet met je creaties

     All you need is love.

Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2008 om 23:00
leuk.dat barbie verhaal.
ik vind het maken van barbie kleertjes ook zo leuk,
omdat je er geen uren over doet
je kan weer snel aan iets anders beginnen.
in korte tijd heb je dan toch iets
creatiefs gedaan.

groetjes renate
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns