Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Maries Poppenmode

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Maries Poppenmode
    Posted: 17 April 2015 om 09:30
Andrea Kreativ is veranderd in Maries Poppenmode, het gaat nu meer om slanke elegante poppen en minder om babypoppen. Leuke jurkjes en andere kleertjes. De modellen zijn vrij dure Corollle poppen, maar op rommelmarkten zijn nog veel poppen van dat soort te koop. Ik heb er een aardige voorraad van opgebouwd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2015 om 10:15
Da.s sterk Maggy, dat die naam nu Marie is..ik kocht, heb ik je wel eens verteld, paar jaar geleden op een kunneginnekleedjesmarkt een vrijwel nieuwe Corolle, Marie heet ze....de verkoper, een jongetje, jawel, vroeg 50ct maar kheb hem een euro gegeven, weggevertje dus..ze staat op mn compu.tafel, een lieveke hoor...met de originele kleertjes...maar inderdaad lijkt ze veel op de poppen die jij al eerder stuurde en die verpatst zijn tbv de GoeieDoelekes
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2015 om 12:16
Ja, die Sammie van Wibra (4,95), nu niet meer te verkrijgen, paste prima in de kleertjes van Phildar/Marie Claire boekjes, en die Corolle pop was, toen ze net uitkwamen, ook te koop voor het 10voudige. Ik heb kleinere dametjes, maar ik volg het patroon toch nooit op de voet, ik kijk voor inspiratie in boekjes en tijdschriften. Gelukkig zit er op de soos een dame, die krek zo eigenwijzig is als ik, dus ik ben geen eenling. Wel een originele naam, Marie, zo heette het meisje uit mijn eerste Franse leerboekje ook al, haar frère heette Pierre.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2015 om 15:42
Haha ..zei Marie tege Pierre soms : papa fume un pipe ..of wast une pipe...het eerste zinnetje dat m.n vader me leerde ooit ... en smoeder heette Marie en ik ben naar haar vernoemd en naar ons opoe, haar moeder dus ..... de naam Marie is wel bijzonder in mijn beleving ...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2015 om 09:40
Ik had ooit een meisjesboek van Peter Jaspers, Annemarieke, en daarin vertelt een brugpieper meisje dat ze wel anderhalf uur met een Fransman heeft lopen praten, die ze de weg naar het Rijksmuseum wees. Waarop haar moeder zich afvroeg, hoe je anderhalf uur vol kreeg met maman, papa et la bonne. "Daar zijn avondvullende stukken over geschreven", zei haar vader.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns