Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ervaring opdoen voor kleding haken?

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2015
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 18:18
ok, dan ga ik gewoon op een ander kledingstuk kijken welke maten ik ga nemen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 22:53
als het nog om dat groene topje gaat, dan heb je 20 steken nodig voor 10 cm, en 20 rijen voor 10 cm en dit allemaal in fantasiesteek gehaakt.

Met welke haaknaaldnummer heb je gehaakt? Een kleinere dan 3? Ofwel haak je heel vast dat kan ook, of is het een dunner garen waarmee je haakt. en daarmee dat je meer steken nodig hebt dan om aan die 10 cm te komen.

Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Het patroon is een veelvoud van 8 + 1 steek. Dus dat kan je aanpassen zolang het maar een veelvoud van 8 blijft plus dan die ene steek. En als het niet al te veel scheelt (het aantal steken) zou ik gewoon de minderingen voor het armsgat houden zoals het aangegeven is.

Gewoon regelmatig meten voor de lengte want die staat gewoon in centimeters opgegeven en niet in aantal rijen.
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2015
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2015 om 23:09
Het gaat om het groene topje ja.

Ik heb gewoon met nr 3 en het aangegeven garen gehaakt, en ook niet erg strak. Misschien klopt die steken verhouding niet helemaal.

Ik heb nu, zoals Lidwina aanraadde, een topje uit de kast genomen en die in de lengte en breedte opgemeten. Zoals het er nu uitziet ga ik de breedte in large haken en de lengte in medium. Dus dat valt nog binnen het patroon, en hoef ik verder niks aan te passen.
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2015
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2015 om 22:53
Hoeveel kan ik verwachten dat het topje uirekt of krimpt? Met de large breedte lijkt hij namelijk redelijk loszittend te worden, en ik vindt het leuker als het ongeveer aansluit.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2015 om 23:38
Het proeflapje op een stuk papier leggen en na tekenen. wassen, drogen en op je tekeningetje leggen. Dan zie je of het gekrompen of gegroeid is en in welke richting dat gebeurd is.
Het ligt helemaal aan het garen dat je gebruikt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2015
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2015 om 20:41
het proeflapje is gewassen en gedroogd. zoals het er nu uitziet krimpt het zo dat als ik de large maat in de breedte neem hij precies goed gaat passen. 

verder dacht ik eraan dat de breedte eventueel nog ietsje minder kan door bij het aan elkaar naaien iets verder naar binnen toe te gaan. daarbij is het slim om eerst de twee delen apart te wassen toch?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns