Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

lodger / wikkeldeken patroon

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moeder van Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2008 om 23:01
De tunnel maak je inderdaad 1.5 (ongeveer) centimeter, alleen zou ik eerst op de goede plek de knoopsgaten maken en dan de bies vastmaken, en daarna de tunnel stikken.  Zo kan je gewoon netjes de bies afwerken en heb je een goede basis voor de tunnel.   Het elastiek (ik neem aan dat je rond neemt) rijg je er dan met een veiligheidsspeld doorheen.  Even met de hand een paar steekjes in begin en eind van het stiek... Het stiek (het dikkere stuK wat je net hebt vastgenaaid) een stukje door de tunnel trekken en het even machinaal met een paar steekjes vastnaaien (bijvoorbeeld onderaan)   Zo zou ik het doen ...Ik hoop dat het een beetje begrijpbaar is en geen hokus pokus voor je is... Succes
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Oma Gijsje View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 85
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Gijsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2008 om 09:29

Hoi,

Ik kan het me helemaal voorstellen dat het abacadabra voor je is als je het zo leest. Ik probeer hem ook te maken maar loop ook vast.Als iemand een tekeningetje heeft, zou het wat makkelijker zijn.Ik ben nl nogal visueel ingesteld.

Back to Top
jippies1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Maart 2008
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jippies1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2008 om 09:49
he gelukkig voel me meteen een stuk beter...!

een tekenng zou voor mij ook een stuk prettiger zijn. ...maar debby wederom bedankt hoor!

Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moeder van Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2008 om 10:20

Ik ben niet zo goed in plaatjes tekenen daarom een fotocollage.  Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk wordt:

Foto 1: 2 verschillende lappen op elkaar

Foto 2:  verschillende lappen met daaromheen baisband (biesband)  Maakt het afwerken gewoon een stuk makkelijker. 

Foto 3:  De pijltjes geven de plekken aan (tussen de spelden) waar de knoopsgaten komen.  De knoopsgaten wel horizontaal maken, dan passen ze netjes tussen de tunnel...

Foto 4:  De spelden geven hier aan waar je je tunnel voor het stiek maakt.

LET OP:  Als je eraan toe bent het baisband te gaan vastmaken maak dan eerst de 2 knoopsgaten, anders kom je er niet meer goed bij. Als versteviging even een stukje vlieseline achter de stof leggen dan blijft het knoopsgat echt mooier.

 

        

Ik hoop dat het duidelijk is. Anders echt even laten weten. 

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2008 om 12:40
Ik heb ooit een omslagdoek gehaakt voor een baby en in één hoek een klein gehaakt driehoekje vastgezet voor het hoofdje. Als ik dan door de lange kant van dat drie-hoekje een elastiekje had geregen had ik hetzelfde effect gehad. Is dat makkelijker dan het doorrijgen van de hoek? Dat driehoekje kan later verwijders worden als het een schuildekentje wordt, maar het kan ook een zakje voor een knuffel zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Oma Gijsje View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 85
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Gijsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2008 om 15:35

Debby bedankt het kwartje is gevallen. Zat weer moeilijker te denken dan het was.

 

 

 

Back to Top
jippies1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Maart 2008
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jippies1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2008 om 20:26
hoi debby,

superlief van je om het zo uit te leggen. nu is het voor mij ook begrijpelijk geworden!! dankjewel!


Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moeder van Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2008 om 22:52
Geen dank. Vind het leuk om te doen en ik had toch een voorbeeld liggen.  De foto is een slabber die ik voor een vriendin aan het maken ben..Succes met jullie lodger en ik zou het wel leuk vinden het eindresultaat te zien..
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
jippies1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Maart 2008
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jippies1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2008 om 17:54
jaaa die ga ik zeker plaatsen! groetjes 
Back to Top
Oma Gijsje View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 85
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Gijsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2008 om 20:07
DEbby mijn lodger is klaar en ik ben er ape trots op. Wil graag een foto plaatsen maar ben nog aan het uitzoeken hoe ik dat moet doen.
Back to Top
jippies1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Maart 2008
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jippies1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2008 om 20:24
oma gijsje, wat een snelle vogel ben jij! hopelijk lukt het plaatsen van de foto, want ik ben erg benieuwd!!

zie onder (help) uitleg voor foto plaatsen.
Kan ik plaatjes plaatsen? Je kunt plaatjes aan je post toevoegen. Als de forumbeheerder die toestaat, kun je plaatjes opladen vanop je eigen computer. Is dit niet toegestaan, dan moet je linken naar het plaatje. Dit plaatje moet zich online bevinden, het kan dus niet op je eigen pc staan. Een link ziet er bijvoorbeeld zo uit: http://www.mijnsite.com/mijn_plaatje.jpg.
Back to Top
Oma Gijsje View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 85
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Gijsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2008 om 22:11

Het lukte ook goed en dan gaat het snel.

Ik heb hem gemaakt van 2 fleece dekentjes van de zeeman.Een zwarte en een lime kleurige. De binnenzijde is lime en de buitenkant is zwart. OP de buiten kant heb ik kikkers geapliceerd die ik geknipt heb uit de restjes lime fleece.

Hij is echt leuk geworden.

Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moeder van Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2008 om 22:27
Geweldig te horen dat het gelukt is dames.  Ben trots op jullie (en ook een klein beetje op mijzelf)
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Oma Gijsje View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 85
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Gijsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2008 om 22:39

Ja door jouw hulp zijn we eruit gekomen. Maar nu de foto nog en.............dat lukt me echt niet.

Ik wil hem wel naar jou Debby sturen misschien dat jij hem dan online zou willen zetten misschien????????

Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moeder van Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2008 om 19:46
Hij staat al bij mijn creaties...
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
jippies1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Maart 2008
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jippies1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2008 om 20:43
hoi, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. debby zou je hem hier willen plaatsen??
Back to Top
Oma Gijsje View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 85
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Gijsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2008 om 00:10

">http://

Eindelijk het is me helemaal per ongeluk gelukt om zelf een foto te plaatsen.

Debby was al  zo aardig  geweest om hemvoor mij  op mijn creaties te plaatsen.

 

Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moeder van Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2008 om 00:47

Originally posted by jippies1 jippies1 wrote:

hoi, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. debby zou je hem hier willen plaatsen??

Hij staat al een poos bij de : mijn creaties, kan je toch even aanklikken?? In plaats van gezocht ga je naar mijn creaties staat onder lodger van oma Gijsje...

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
mariska29 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 23 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mariska29 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 15:16
hallo

ik ben mariska en heb nog maar net een naaimachine gekocht.
heb nog nooit genaaid.
ik wil graag zo`n wikkeldeken voor in de maxi cosi maken.
mijn zoontje heeft namelijk een exzeemhuid en de standaard
hoezen zijn eigenlijk te warm en krijgt hij weer erger
exzeem. nu kan ik de foto`s nergens vinden. wie kan me
helpen en weet waar ik de foto`s kan vinden?
mama van Elyne en Dion
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 18:21
Mariska, dit onderwerp is uit 2008. De meeste hobbydozen uit dit topic hebben zich al jaren niet meer hier laten zien. Ik hoop dat iemand dit leest en je kan helpen, anders zul je op de bonnefooi aan de slag moeten. In de winkel afkijken hoe ze het gemaakt hebben en dan met een stofje naar jouw keuze gaan naaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns