Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ongewassen Gotland wol

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Xaleah View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Juni 2015
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Xaleah Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ongewassen Gotland wol
    Posted: 28 Juni 2015 om 19:27
Goedenavond iedereen,

ik voel me een beetje een indringer hier, gedeeltelijk omdat ik zelf weining ervaring heb met breien e.d. en gedeeltelijk omdat ik geen correct forum kan vinden voor mijn vraag. Maar hopelijk kunnen jullie me vergeven Shocked.

Anyways, mijn vraag: Ik kan voor een eerlijke prijs een lading Gotland Russ wol importeren. Deze wol is volledig onbewerkt, dus ook niet gewassen. De vraag is echter: Is er interesse hier in Nederland voor ongewassen wol geschikt voor zowel spinnen als vervilten en wat zijn de reguliere prijzen voor winkelinkoop?

Wat meer informatie:
Micron: 30-44.
Lengte: 80-155mm.
De wol is meerdere tinten grijs en het gaat in dit geval om de zomerwol. In de zomer worden ze wat vaker geschoren omdat hun vacht erg snel vervilt. De zomerwol is over het algemeen ook dunner en schoner.

De wol die wij van plan zijn te transporteren is ontdaan van vieze stukken maar er zal hier en daar nog een stro-tje zitten.

Ik hoop dat jullie mij wat wegwijzer kunnen maken. Het is een hobbymatig projectje, mijn vriend woont in Zweden en het idee er achter is om de reiskosten te drukken. Als we toch rijden, waarom niet gelijk wat mee nemen :). Maar dat moet er wel interesse zijn natuurlijk.

Groetjes Tessa

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2015 om 21:29
Geen idee Tesse, ik spin niet maar misschien dat je hier wat wijzer wordt http://purewol.nl/webshop/producten/500-gram-gotland-pelsschaap-donkergrijs/
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2015 om 10:04
hoi,
ben sinds kort ''spinster'', geen idee of er vraag naar is, de geschoren vachten worden volgens de schapenscheerder steeds goedkoper, de texelaar deed bij hem 10 euro en merino 25 als ik t goed heb,
heb zelf op mn vrijwilligerswerk, zorg/kinderboerderij voor jaren spinpret liggen.
als je in de buurt woont wil ik wel eens ''voelen '' aan de vacht, maar verstand heb ik dr niet van, wel een dosis enthousiasme.
je hebt ook in nederland spin groepen, mischien daar eens rondneuzen, zijn op internet te vinden
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2015 om 10:35
Ik heb geen interesse, heb nog nooit gespind, en vilten lukt me ook niet. Maar, vooral het vilten is volgens mij wel een rage, dus wie weet verkoop je het gemakkelijk. Heb je al bij Facebook gekeken, misschien bestaat daar een spin en/of viltgroep?
Back to Top
Paxdracona View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2015
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Paxdracona Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2015 om 18:25
Het komt er steeds meer in, geloof ik! Ik ben bezig met 3 verschillende vachtjes op het moment dus ik mag niks meer bijkopen tot ik die klaar heb :P
Ik zou inderdaad even googlen naar andere aanbieders in Nederland en kijken wat zij ervoor vragen enzo!
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2015 om 19:29
De buurman heeft schapen, en die moet de schaapscheerder betalen om te komen scheren. Die neemt de wol dan mee. Maar dat zijn van die kleine ouessant schaapjes, misschien leveren die geen goede wol?
Back to Top
Xaleah View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Juni 2015
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Xaleah Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2015 om 21:57
Bedankt voor de reacties! Purewol is inderdaad een toplink, geeft me een goed contrast!

Ik zal zeker verder zoeken naar andere websites en kijken op vilten is inderdaad een goed idee.
De wol van het Gotland schaap staat bekend om zijn zachtheid, is één van de zachtste schapenwol soorten die je kan krijgen. Echter is het vlees van deze schapen ook bijzonder goed. De wol is hier dus een bijproduct van en, omdat de vacht zo snel vervilt moeten ze ook vaak geschoren worden (dus we kunnen bijna het jaar rond aan de wol komen). Destijds werden er tonnen verkocht aan een fabriek maar die is failliet gegaan, tsja en dan struikel je toch over wat interessants :).

Bedankt voor de tips!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.441 seconden.
Lang Yarns