Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ik heb zin om iets grelligs te vertellen

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2015 om 10:39
Koffiebuikje bedankt voor de tip .

Maar daar zit nu juist het probleem .Omdat ze toen er een peutertje rond ging kruipen ze de halsband niet meer wilde gebruiken .
Ze is toen overgestapt op knoflook . Daar hadden ze bij thuiskomst niet zulke prettige ervaringen mee . Ik zal het jullie besparen .
Vandaar dat ze nu naar de dierenarts is gegaan en daar kreeg ze deze druppels mee.
Ik ben naar dezelfde dierenarts gegaan en ze gaf toe dat het zou kunnen Eigenlijk zou de fabrikant hiervan op de hoogte gebracht moeten worden .
Ik heb er wel foto's van gemaakt . Ik zal straks nog wat foto's maken om het genezingsproces te kunnen volgen
Het gaat gelukkig stukken beter maar er staat toch wel 6 weken voor ,voor dat de kap in ieder geval 's nachts af mag .

Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2015 om 19:33
@Janne Marie: Klopt, vorig jaar heb ik al een maand aan de doxycycline tabletten gezeten, maar die hebben niet alles weggehaald en aangezien de teller van dit jaar alweer op de 19 stond (staat)...

Nog maar 15 dagen te gaan en dan ben ik weer infuus vrij (wat een heerlijkheid om allebei mijn handen dan weer goed te kunnen gebruiken...) en kan ik 6 weken doxycycline gaan slikken... Geen Rode wijn, Geen Rosé en geen alcoholbevattende cocktails voor mij deze zomer

@koffiebuikje: Bedankt voor de tip, ik denk dat ik zelf ook maar eens die knoflookpillen ga proberen (hoewel ik met zo'n keer of 3 per week knoflookhoudend eten toch ook wel aardig wat binnen gehad zou moeten hebben...)
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2015 om 20:09
Kinderen mogen van mij niet meer door het hoge gras en als ze daar wel door geweest zijn of in het bos dan douchen (helpt ook tegen de oogstmijten, ook heel vervelend maar gelukkig geen nare ziektes) en vervolgens nakijken. Mijn dochter van 8 is ondertussen redelijk getraind en vindt ze ook op de beesten, waarna ik voordoe hoe ze te verwijderen (en verdrinken in heet water met wat afwasmiddel).
Nare beesten. Ik kan me herinneren dat toen ik nog kind was je er af en toe eens eentje had, voornamelijk op de hond en dat was dan niet zo'n probleem. Momenteel is het echt niet leuk meer.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2015 om 23:43
Eeh... douchen klinkt leuk, maar eigenlijk zou je dan ook direct alle kleding in de was moeten doen, want die beesten kunnen ook prima een paar dagen in je broek rondwandelen om dan alsnog je been te attaqueren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2015 om 08:18
Ik heb ergens gelezen dat het tekenprobleem kan worden aangepakt met parasieten, die de teken doden. Maar ik weet niet of dat op 1 april in de Telegraaf stond. Het zou wel een oplossing zijn. En achteraf vraag ik me af of het over de teek of over de eikenprocessierups ging.

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2093011/Doorbraak-tekenprobleem-dichtbij-wormpjes-doden-teek
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2015 om 09:29
Ach een teek is altijd nog beter dan die gevaarlijke spin in Rijnsburg die met een zending bloemen is mee gekomen . Of zou dat weer zo'n "komkommertijd" grapje zijn zoals die poema van een paar jaar geleden .
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2015 om 13:55
@Magteld: Klopt de landbouwuniversiteit in Wageningen is druk bezig met wormen om teken te bestrijden. Ik wilde al een paar kilo bestellen :)

Dat bericht stond ergens in mei op nu.nl, dus het zal geen 1 april grap zijn.

Sowieso heb ik plannen om Wageningen eens aan te schrijven om in het voorjaar eens leukd oor onze tuin te grasduinen :)

@Mutti:
Tja... voordeel van die spin in Rijnsburg is tenminste dat je die wel ziet lopen, zo'n teek kan zo klein zijn dat je hem helemaal niet ziet.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2015 om 22:53
ja mutti dat ze het huis moesten schoonmaken na gebruik van knoflook dat kan bij ons ook gebeuren dat we dan harder naar de toilet moeten rennen maar gelukkig dat is maar kort maar mijn kat was er niet van aan de diaree sorry aan zo`n tip heb je dus ook niet veel he
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2015 om 08:29
Gisteren zag ik een foto van een tekennest, een hele bult eitjes, brr zag er zo onsmakelijk uit. Volgens mij stond er bij dat je zie het beste kon verbranden.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2015 om 08:30
Oeps, ik dacht laat ik er een op googlen, blijkt een HOAX te zijn geweest, oftewel een broodje aap verhaal.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2015 om 14:08
@Janne Marie: Dan weet ik welk plaatje je bedoeld, dat was het plaatje van een salamandernest, zag er een beetje uit als een grote braam.

Wat wel serieus een tekennnest is is dit:



En als je die tegenkomt lijkt verbranden me inderdaad de beste optie. Die krengen zijn namelijk zo hard dat je ze haast niet dood kunt drukken. (ze branden daarentegen best leuk... Poef... dag teek :) )
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.414 seconden.
Lang Yarns