Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kersenpitten sparen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kersenpitten sparen
    Posted: 24 Juli 2015 om 16:39
Ik maak ze goed schoon, en laat ze dan in een netje met de donkere was meedraaien, ze zijn dan echt helemaal schoon.
en dan kan ik ze mooi gebruiken voor een hittepit. voor de kleinkinderen of voor mezelf
oant Sjen
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2015 om 21:28
bedankt voor de tip.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2015 om 21:55
Bedankt voor de tip. Ik ben net ook een paar weken aan het sparen.

Vraagje: Wat bedoel je met: "Ik maak de kersenpitten helemaal schoon".
Ik deo dat momenteel ook, gooi er een paar keer kokend water bij en na een paar dagen poets ik ze één voor één schoon met een keukenrol schoon en droog... een hels karwei, dus de wasmachine klinkt aanlokkelijk, maar wanneer vind je ze schoon genoeg voor in de was?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2015 om 22:30
ik heb een grote zeef waar ik ze doorheen wrijf.
dan is het meeste er wel af en dan in de wasmachine mee laten draaien werkt uitstekend. alleen moet het wel echt donkere was zijn. denk ik.
maar iets anders heb ik niet geprobeerd. ik zal morgen een foto van mijn schone pitten toevoegen.
oant Sjen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2015 om 00:30
Graag 
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2015 om 09:12


als je gaat sparen moeten ze wel steeds goed droog zijn .anders het je er zo maar schimmel op. zo goed mogelijk schoon maken en in de zon laten drogen. tot je genoeg hebt, en dan de wasmachine in.
oant Sjen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2015 om 21:46
Oke, dank. Ik zal eens kijken, want elk pitje nadat het een paar dagen in water geweekt is met een keukenrolpapiertje helemaal schoonvegen... dat is best wel veul werk.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns