Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon blazer ambiance 138

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 16:31
zou het misschien de granietsteek kunnen zijn?

die staat in mijn boek met steken als volgt :

1ste en alle oneven naalden : * 1st av. de draad naar achteren, de volgende steek averecht afhalen, draad naar voren*
en dan is het verschil : 2de en alle even naalden : averecht



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 16:44
Op speykesmum of zoiets staat volgens mij de steek . Kan ook via pinterest .

Er staat inderdaad ook graniettsteek bij

Misschien kan iemand hem boven water kijgen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 22:28
Ik denk dat een breisel met afgehaalde steken met de draad achter of vóór het werk altijd wat plankig worden. Het is dan hier en daar dubbeldik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2015 om 09:56
Dat het de bedoeling is dat plankige een beetje als zo'n Chanel blazer - ja zou kunnen. Dat het niet echt op een soepel gebreid iets lijkt
maar meer op een kledingstuk van stof.
Back to Top
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 September 2015
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2015 om 12:58
Scheepjeswol heeft gereageerd. het is de linnensteek.

Het moet een stug breiwerk zijn omdat het een jasje is en geen vest.
Ik zei dat het aantal steken niet klopt, moest ik dunnere breinaalden gebruiken. dus nog stugger!
Ik stuur de wol terug, in zo'n stijf jasje kun je de armen niet buigen.

nogmaals bedankt allemaal.

groet Gerrie
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2015 om 14:24
Nou op zoek naar een vest, je kunt eens kijken bij drops - hun patronen zijn wat cryptisch maar ze hebben keuze genoeg.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2015 om 15:03
Drops heeft een video van de linnensteek . Of je nu recht of av breit je haalt altijd av af .

Misschien kun je het aan de hand van deze video nog eens proberen .

Als ik zin heb probeer ik het ook nog eens uit want ik wil toch echt zien of je dan een verticale streep krijgt .
Als voordeel van deze steek staat ergens dat hij niet krult .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2015 om 15:14
maar tussen stug en een stijve plank zit toch nog veel verschil.

Misschien toch met een grotere naald vb. 8 proberen en maatje extra small dan, dan valt het wat soepeler en kun je er nog in asemen als het toe is. Wel efkes een gereken of je aan het juiste aantal centimeters komt dan.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2015 om 20:10
Ik heb de Drops video bekeken en toen gebreid. Wat ik in eerste instantie had was goed. Het wordt inderdaad vrij stug en eigenlijk vind ik het ook niet echt mooi. Ik zou eerder voor gerstekorrel kiezen en dan een dunnere naald nemen zodat je toch deze stugheid enigszins bereikt. Ik weet natuurlijk niet hoe het in het originele garen wordt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 September 2015
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2015 om 20:34
Ik heb naalden 7 en 8 geprobeerd, het blijft plankerig.
ook heb ik de dubbele gerstekorrel geprobeerd ook veel te stug.
het garen is niet geschikt voor dit soort steken.
Ik ga opzoek naar een ander breiwerk.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2015 om 08:53
Er liggen twee Filati boeken in de tijdschriftenwinkel met mooie vesten en jasjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns