Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenhandpopjes

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lizzi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 844
Direct Link To This Post Onderwerp: handpopjes
    Posted: 13 Maart 2008 om 15:09
Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar gehaakte of gebreide handpopjes om in de klas te gebruiken. Geen diertjes, maar wel bvb een mama en een papa, een oma, een opa, een jongen, een meisje, een koning, een koningin, ...
Ik zou er graag echt mijn hand in kunnen steken om poppenkast te spelen. Dus geen stokpopjes. Ik kom vaak in de winkel prachtige handpoppen tegen maar die kosten echt ongelofelijk veel! Heb er ook al enkele zelf gemaakt met piepschuim en gipswindels (voor het hoofdje), maar deze gaan er na een tijdje heel lelijk uitzien...

groetjes, Marlies
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2008 om 15:49

Hallo Marlies

ik heb ook wel poppenkast poppen gemaakt, maar gebruikte voor het hoofd van die dikke houten kralen, dat zeg ik niet goed houten gezichten, zit een randje aan waar je je stoffen jas zo aan bevestigt, door middel van een tunnel in de kraag waar je een touwtje door heen rijgt en die valt dan in het gootje van het hoofd, strak vastknopen.

ik had een zwarte piet gemaakt die zonder muts een andere rol kon hebben, zo ook met sinterklaas die had een mijter, deed je de mijter af en een kroon op was hij koning, een prinses met vlechten en een kroontje, zonder kroontje bedenk zelf maar enz. misschien een idee, succes

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2008 om 15:56

Vraag eens naar oude sokken daar kun je heel leuke handpoppen mee maken, in het verleden zo,n 22 jaar teug maakte ik ze zelf als tractatie in de klas voor mijn jongens inplaats van al dat snoep ( hadden ze niet graag)

Ik maakte poezen en vogels en van alles en nog wat en ze vonden het prachtig de kids en de school ook.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2008 om 16:05

Hoi Marlies,

Ik heb lang geleden eens voor mijn dochter dergelijke handpoppen gemaakt... ze had een hele collectie van wolf, roodkapje, oma enz. maar ik weet niet of ze ze nu nog heeft...(ik denk het wel) anders kan ik een fotootje plaatsen... als ze vanavond thuiskomt van de univ zal ik het haar vragen !! Ik weet nog dat ik het een héél leuk werkje vond.

Ik denk dat ik ook nog ergens een haakpatroon heb van dergelijke poppen, en daarop heb ik met wat fantasie de mijne gebreid... eens zoeken dus...

Groetjes,

Rita.

Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2008 om 19:34

Hoi Marlies,

Je hebt mail, wil je even laten weten of het aangekomen is?

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2008 om 10:29

Hey Marlies,

Ik heb het haakpatroon gevonden, als je het wil moet je maar een seintje geven...

Groetjes,

rita.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns