Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon schouderwarmer

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Anke49 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Mei 2015
Locatie: Eelde
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anke49 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon schouderwarmer
    Posted: 19 November 2015 om 15:47
Wonderlijk hè, in het Engelse patroon stond hetzelfde en daar had een mevrouw ook hetzelfde gevraagd, maar kreeg daar een antwoord op waar je ook niks mee kon!
Ik ga de regel maar vergeten en lekker doorbreien...het wordt zo prachtig!
Dank je Jannie!
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 15:19
Dat midden van de naald staat niet in het duitse patroon. Wanneer je dat schrapt uit het patroon en de rest wel volgt moet het wel kloppen, dus het keren komt aan de verkeerde kant wanneer je het telpatroon volgt.
Back to Top
Anke49 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Mei 2015
Locatie: Eelde
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anke49 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2015 om 14:41
Hoi, ik ben ook bezig met een schouderwarmer.....165-47.

Het rechterdeel is prima gegaan. Maar nu ben ik bezig met de linkerkant en die snap ik niet. Er staat dat ik die net als de rechterkant moet breien maar nu telpatroon A6 i.p.v. A2 omdat de verkorte toeren nu aan de andere kant komen. 
En dan staat er dat je midden in de naald aan de verkeerde kant moet keren...hoezo midden in de naald keren? Je keert toch bij de aangegeven steek, die verspringt steeds in verkorte toeren..
Heb de vraag ook al op de Drops site gesteld, maar geen antwoord gekregen.
Hobbydoos reageerde met de uitleg over verkorte toeren, maar die ken ik wel.
Heeft iemand een idee??

Back to Top
Greet1975 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 November 2015
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Greet1975 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 09:18
Dank je wel. Ga gelijk doen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2015 om 20:01
Bovenaan je patroon kun je klikken op video verkorte toeren breien dat maakt het misschien iets duidelijker
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2015 om 18:38
Nee, je moet niet afkanten. Je breit tot het aantal steken dat aangegeven staat voor het einde. Dat is de 1e keer tot 8 steken voor het einde. De niet gebreide steken laat je op de naald staan, je keert gewoon om. Breit tot het einde van de naald. Keert weer om en breit tot er nog 11 steken staan (8+3) Weer keren en terug breien tot 15 steken voor het einde, keren. Zo ga je door. Op het schema zie je dat in de ene naald 3 steken, in de volgende 4 steken extra moet laten staan. Je breit zgn. verkorte naalden. Als het klaar is zie je dat het werkstuk een rondere vorm gekregen heeft. Als je keert is het het mooiste als je de eerst steek afhaalt en de draad goed strak aantrekt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Greet1975 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 November 2015
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Greet1975 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2015 om 18:13
Ja. Die is het.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2015 om 17:36
Back to Top
Greet1975 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 November 2015
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Greet1975 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2015 om 17:12
Ik ben bezig met een schouderwarmer. Patroonnummer 11638. Maar ik kom niet uit telpatroon 2. Moet ik hier de steken afhechten en later weer opzetten. Of moet het anders. Wie kan mij helpen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns