Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

weet het ff niet, kan iemand mij helpen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: weet het ff niet, kan iemand mij helpen?
    Posted: 14 Maart 2016 om 13:41
wie kan mij helpen?

Ik wil deze beer graag maken maar ik snap het niet helemaal, ik vind deze zichtbare meerderingen en minderen niet mooi, Kun je dit ook anders doen?

de beer is voor de rondbreinaald en ik wil hem graag op sokkennaalden maken maar kom niet uit de neus en nek. kun jij mij helpen?


Patroon beertje.



~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2016 om 14:47
ik denk dat het moeilijk zal zijn om de beer zonder die naad te breien
of je moet het hele patroon herschrijven.

je moet op een gegeven moment een markeerder plaatsen en voor en na die markeerder gebeurt alles (en daarom die naad) en of je dit nu op sokkennaalden doet of op een rondbreinaald dat maakt niet uit.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2016 om 14:47
Natuurlijk kun je hem ook op sokkennaalden breien. Ze breien hem hier op 2 rondbreinaalden, want ze hebben het over naald 1 en 2. Dus kan het ook op meer, schrijven ze ook. Ik denk dat het handig is als je markers plaatst op de punten die zij zelf aangeven en op de plek waar zij de naald wisselen, dus waar ze spreken van naald 1 of 2. Wat is je niet duidelijk bij de nek?
Wat die zichtbare minderingen betreft, dat is een smaak. Ik vind het wel grappig heeft het effect van een pluchen beer, daar zie je de naden ook wel. Hoe je het zou veranderen? Geen idee, het zal wel kunnen, moet je gewoon wat proberen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2016 om 15:33
Als je een harige dunne garensoort meebreit, zie je die naden minder, denk ik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2016 om 08:21
Je zou lijkt mij de meerderingen en minderingen anders kunnen verdelen, dan krijg je die naad niet wanneer je rond breit. Maar ik vrees dat je dan niet zo'n mooie snuit krijgt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2016 om 09:36
Ik denk dat juist die zichtbare minderingen karakter aan de beer geven .

Ik kan zo gauw niet zien of je nog steken tussen de minderingen
maakt ,als dat zo is zou je dat zonder tussen steek kunnen doen .
Volgens mij hebben ze expres die zichtbare minderingen gemaakt zoals je dat bij raglan ook wel hebt

En net zoals Magtelt al schrijft een harig draadje mee breien of een minder glad garen kiezen dan vallen die minderingen wat weg

Het zijn wel leuke beren
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2016 om 13:53
Ik voel/denk hetzelfde als Mutti...vind die zichtbare lijnen prachtig ....leuk om te zien hoe verschillend we zijn en toch allemaal hetzelde leuk vinden...haken, praten en breien
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2016 om 15:11
Misschien zie je de naden wat minder wanneer je hem met teddywol breit? Maar dan wordt het gelijk een heel ander beertje.
Persoonlijk vind ik die zichtbare naden niet storend.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2016 om 16:04
Die naad kan misschien op de zijkant, maar daar zit misschien nu ook al een naad.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2016 om 16:25
Dank jullie voor de antwoorden....

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns