Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

spijkerbroek korter

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: spijkerbroek korter
    Posted: 05 Mei 2016 om 10:22
Ik kreeg het verzoek een spijkerbroek korter te maken ,maar liefst zo dat de 2 sierstiksels onderaan de pijp er weer inkwamen .Die stiksels zaten nl verder ook in de broek verwerkt .

Ik heb dat garen niet en zat er een beetje mee . Ik ben nu ook weer niet zo'n naaister en twee stiksel op gelijke afstand zou eigenlijk met een tweelingnaald moeten .

Er moest 7 cm af . Ik heb toen aan de binnenkant boven de zoom 3,5 cm afgemeten ,dubbel gelegd en toen precies op de overgang gestikt .
Strijkijzer erop en ik moet zeggen het viel me niet tegen .
Eigenaar was tevreden .

Misschien is dit helemaal niet nieuw voor jullie
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2016 om 10:28
Zo zou ik het ook gedaan hebben om er geen 7 cm tussenin eruit te moeten knippen, (dat dan weer niet recht is en moet bijgeknipt worden en dat ze nadien zou verlengd moeten worden, wat dus niet meer gaat omdat ik geen rechte kant meer heb om er terug tussen te zetten)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2016 om 12:35
Ik heb het ook wel eens zo gedaan.

En ook wel eens de verkregen plooi afgeknipt en netjes een zigzagje erlangs.

Ben ook geen coupeuse en wie niet slim is moet dom zijn....of is dat nu andersom??? Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2016 om 16:05
Het is de manier zoals het in de winkels gedaan wordt als je je broek laat korter maken. Ik knip de plooi af, zigzag of lock de naad en vaak stik ik hem vlak op de rand aan de voorkant plat met de garen in de kleur van de broek, zie je nl bij een spijkerbroek niets van en is veel gemakkelijker met strijken later. Hoewel ik vermoed dat strijkbroeken niet gestreken worden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2016 om 16:46
En ik maar denken dat ik het zwarte garen uitgevonden had .
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1229
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2016 om 07:53
Wat leuk om te zien dat we op hetzelfde idee uitkomen. Naai ook niet zoveel.
Annemarie
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2016 om 19:01
Ik heb het zo nog niet gedaan, maar ben wel blij met de tip. Dankjewel!
Grx
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns