Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vervolg

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 22:26
Ik snap van het hele patroon nix, vind de trui geweldig maar nog geweldiger hoe jullie hier mee bezig zijn, WAT een forum zeg
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 22:38
en nu proberen op te schrijven hoe ik het gedaan heb maar dan op 6 steken (mijn proefke is op 18 steken gedaan)

dus 6 losse
toer 1 : 3 losse (om de hoogte in te gaan en evenhoog te blijven), een dubbelstokje in de derde (van die 6 natuurlijk), dan een stokje in de eerste en een stokje in de tweede. Je doet dit langs achter omdat die schuine streep vooraan moet blijven. Dus je trekt die als het ware naar voor en dan kan je gewoon haken.
Dan sla je de vierde steek over en haakt een stokje in de vijfde en de zesde. Dan een dubbelstokje in de vierde steek (langs voor naar die vierde steek gaan)

toer 2 : 3 lossen om de hoogte in te gaan, een stokje in de tweede steek , een stokje in de derde steek en een dubbelstokje in de eerste steek maar langs achter want die schuine streep moet aan dezelfde kant als die andere komen. Een dubbel stokje in de zesde steek , een stokje in de vierde en eneke in de vijfde maar langs voor (want die schuine dubbele moet achteraan komen)

En je moet ook kijken hoe je in de steek steekt bij het dubbele stokje want ik heb 2 keer die dubbele lus langs voor en achterkant omdat ik de haaknaald gewoon van voor naar achter in de steek had gestoken en op bepaalde momenten bij die dubbele moet je die van achter naar voor in de steek steken.

Het kan duidelijker maar ik weet niet hoe maar misschien is het nu al wat duidelijker voor u. Ge moet alleen zien dat die ruitstrepen langs dezelfde kant vallen en dan spreekt het voor zich hoe je de stokjes moet maken.

Ik had het eerst geprobeerd zoals het er staat, maar dan krijg ik ook geen ruit, maar gewoon op elkaar liggende vogels (onderkanten van een ruit)


en je moet direkt op de lossentoer beginnen want de boorden worden nadien aangehaakt.

Ik heb ook die grote ruit eens bekeken en dat gaat pas lachen worden.

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3618
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2016 om 12:22
bep heb je wel reliëf stokjes gebruikt
ik zie jullie daar niet over schrijven

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2016 om 12:29
in de kleine ruit komen geen reliëfstokjes. In de grote wel en af en toe nog ergens en in de boord.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2016 om 13:39
Tussendoor zitten ook reliëfstokjes, maar niet in de kleine ruit - maar ik doe de chapeau claque weer even af hoor Bep.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2016 om 13:43
houdt uw klak maar gerust op want ik heb het wel -tig keren geprobeerd met de gegeven kleine ruit en dat gaat niet, tenzij je verspringt met een halve. Maar als je maar 1 ruit moet maken kan je niet verspringen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2016 om 15:24
Ik zit ook nog steeds t klooien op z,n Hollands gezegd .

76 lossen plus 3 voor hoogte is 1e stokje 3 stokjes plus het stokje van de hoogte = 4 stokjes ,kleine ruitmotief over 6 lossen en dan een relief stokje hoe maak je dat dan op een lossen ketting ???

Ik ga er nog eens een nachtje over slapen ,schijnt echt te helpen volgens een prof die het weten kan ,in een uitzending van Max gisteravond
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2016 om 15:43
in de eerste toer moet ge die reliëfstokjes als gewone stokjes haken . Het is vanaf toer 2 dat ge die reliëf moet doen want ze komen toch boven elkaar. En dan is de reliëf ineens ook gevormd in toer 1
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2016 om 08:38
Het is dus gewoon een kwestie van "puzzeren "zoals ze in Rotterdam zeggen .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2016 om 12:56
en vooral goed lezen en proberen maar ik denk eens je de motieven in je vingers hebt dat het makkelijk is.
Back to Top
pieter View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pieter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2016 om 19:11
Nou Bep ik neem ook mijn petje af hoor. Ik ga het weer proberen op uw manier want nu zie ik ook inderdaad die ruit te voorschijn komen.
Verder iedereen bedankt voor het mee denken.Bij het volgende probleem hang ik weer aan de bel.gr Pieter
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2016 om 20:22
Maar dat is het nog niet hoor. Als je op de foto van het patroon ziet dan liggen de ruiten 3   2   3 en bij hetgeen ik heb gedaan liggen ze mooi boven elkaar.

Dus heb ik geprobeerd om ze zo te maken en ik ben toen begonnen met 3 stokjes en dan die ruiten en dan liggen ze geschrankt zoals het moet. En bij de volgende toeren heb ik ook de diagonalen zoals ze moeten.
Maar vraag me niet om dit uit te leggen. Dat kan je beter zelf zien als je mijn eerste uitleg hebt geprobeerd dan kan je beter zien waar en hoe die diagonalen moeten komen.

Alleen die eerste (van de tweede toer) daar moet ge dan efkes zien hoe dat die diagonaal moet lopen en zal wel efkes zoeken zijn,want ik probeerde het hier nu op te schrijven en ik weet het al niet meer.
Back to Top
pieter View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pieter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2016 om 12:31
Ik heb u wel bezig gehouden he.
Back to Top
pieter View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pieter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2016 om 12:32
Ziet er wel mooi uit
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2016 om 20:50
Clap knap hoor Bep ik doe het je niet na  
ziet er mooi uit
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2016 om 10:52
Originally posted by pieter pieter wrote:

Ik heb u wel bezig gehouden he.


en nu is het aan u.

En dat geeft nikske alles liever dan strijken, opruimen en poetsen. En dan kan ik dat ook weeral.
Back to Top
pieter View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pieter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2016 om 19:59
Ik heb de kleine ruit klaar. Ik zag nu dat toer 2 omgedrasrd was.ben nu bezig met de kabel.nogmaals bedankt
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2016 om 20:17
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2016 om 20:19
Ik constateer bij deze dat die oude patronen lang niet zo duidelijk beschreven zijn dan die van tegenwoordig. Mijn oude patroon van het gebreide vest was het ook zo onduidelijk en moest je veel zelf verzinnen. Knap dat jullie er toch weer uitkomen. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns