Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

een hulp vraag voor een patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: een hulp vraag voor een patroon
    Posted: 30 Januari 2017 om 15:50
iemand wil dit logo inbreien
maar als je elk vakje neemt wordt de afbeelding te klein
als je elke steek dubbel breid blijft het logo dan hetzelfde en word het dan gewoon groter?
ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2017 om 16:08
Je zou als proef elk vakje twee steken breed en twee naalden hoog kunnen breien. Maar meestal wordt het dan geen vierkantje. Mijn ervaring is dat je voor een vierkantje 3 steken, 4 naalden moet breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2017 om 16:15
Zo'n dertig jaar geleden wilde ik een embleem op een gebreide trui borduren. Een breedte van een gebreide steek was toen 1.53 keer de hoogte. Als ik een blokjes-pannenlap brei, kom ik bijna uit op Magtelt's berekening: 4 steken in de breedte en dan 6 toeren hoog.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2017 om 16:18
ik ga deze informatie doorgeven en kijken of de persoon er mee uit de voeten kan komen
heel erg bedankt alvast voor deze reacties
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2017 om 17:08
60 steken breed en 100 naalden hoog vind ik al een serieus logo om in te breien. Het is te zien met welke naalddikte dat ze gaat breien natuurlijk. Iets heel groot met een naald 2,5 dan zal het idd in het niet vallen. Maar als het met een naald 4 of 5 wordt gebreid dan is het allesvullend.

De inbreipatronen worden altijd op zo'n rechthoek getekend met 10 steken en 10 toeren. Als je het wilt vergroten dan denk ik dat je 1 piepklein ruitje (dus 1 originele steek) moet kwadrateren en dus 2 steken en 2 toeren doen.

Kijk maar eens bij Jessica tromp inbreipatronen, het breischema zijn allemaal rechthoeken van 10 steken op 10 naalden
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2017 om 17:16
heel erg bedankt voor het meedenken Bep
heb het even doorgestuurd met de link naar
jessica-tromp naar de persoon in kwesttie
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2017 om 19:32
Volgens mij, ik heb zelf ook eens zo'n patroon gebruikt, staan hier zowel de heen- als de teruggaande naalden op vermeld en is ieder hokje een steek. Veel succes toegewenst met dit project!
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2017 om 20:08
Dapper!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns