Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Goede doelen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Goede doelen
    Posted: 15 Oktober 2017 om 08:43
Bij het scheiden van afval, houd ik drankblikjes en kleine flesjes apart voor iemand van de sportschool, die 5 cent per item krijgt voor zijn voetbalclub. Die gaan in een linnen tas, die ik de Hermantas noem. Statiegeldflessen heb ik niet veel, dus die gingen altijd naar het goede doel Voedsel voor zwerfkinderen, ik meen in Zuid-Amerika. Maar nu gaat dat geld naar sportclubs en leermiddelen voor Nederlandse kinderen van minvermogenden en de straatkinderen krijgen geen boterham meer. Evengoed druk ik nog steeds op de gele knop.

En nu werd ik zaterdag bij het dumpen van drinkpakken en wasmiddelflessen aangesproken door een moeder van twee. Of zij de doppen mocht hebben voor de opvoeding van blindegeleidehonden. Ik had daar wel vaag iets over gehoord, maar dacht dat het een aprilgrap was. Nee dus. Ik heb haar aangeraden om een ton of emmer in de supermarkt te zetten, daar komen vast wel meer doppen in. Dus naast de zogenaamde drektas en Hermantas heb ik ook een doppentas.

Ik heb ook voor een forumlid een tas, waarin ik poppen met kleding verzamel om die later op te sturen en voor haar kleinzoon een tas voor al die verzamelobjecten van de diverse supermarkten. Huize de tassenverzamelaar.

Kennen jullie die goede doelen? En doen jullie er iets voor?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2017 om 12:16
Ja de plastiek topjes worden hier al jaren verzameld ,op een maand krijg je er veel bij elkaar,wij haken en breien tussendoor ook voor de minderbedeelde in Belgiƫ want hier is het ook nodig.
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2017 om 12:53
Magtelt ,wat ik nu ga schrijven is heel gevaarlijk .

In Nederland krijgen mensen die een geleidehond nodig hebben die van de zorgverzekeraar . Ze krijgen zelfs een vergoeding per maand of kwartaal voor de verzorging van de hond .
Niets mis mee begrijp me goed .

In wezen hebben ze het geld van die doppen helemaal niet nodig .
Ik heb geen idee wat ze met dat geld van die doppen doen ,maar om een hond te krijgen is het beslist niet nodig .
Er is laatst nogal wat te doen geweest over de directeur .
Wat weet ik niet meer precies .


Er zijn momenteel wel wat kleinere scholen dan het KNGF in Amstelveen, maar ik denk dat het geld niet naar die scholen gaat
In Belgie is dat anders ,daar moet een blinde heel lang wachten op een geleidehond en moet dan ook nog een flinke eigenbijdrage betalen .

Het sparen van die doppen is uit Belgie overgewaaid ,als ik wist hoe ik de opbrengst van die doppen in Belgie zou moeten krijgen zou ik het wel weten .

Ik heb voor het KNGF 7 honden opgeleid , dat is vrijwilligers werk en kost alleen geld .
Er zijn mensen die die opleiding samen doen ,de een heeft de tijd en heeft de hond in huis de ander draagt financieel bij .
Ik ben ook een keer bij Vrienden der Blinden in Koksijde ,Belgie geweest die houden alle mogelijke acties om het geld bij elkaar te sprokkelen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2017 om 14:06
Hier word het gebruikt voor rolstoelen aan te kopen ,zeggen ze he ,ik weet het ook niet of het juist is .
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2017 om 07:43
Och, het is niet zo veel werk om het pak om te spoelen en doploos in de drektas te gooien en de dop in een andere tas. Misschien worden van dat geld de pups aangekocht. In veel directies van organisaties zitten wel graaiers, maar als we niets meer doneren zijn er meer gedupeerden dan die figuren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Fertuhai View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 12 Oktober 2021
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fertuhai Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2021 om 20:41
Waarom hopen op liefdadigheid, als je het zelf kunt nemen en geld verdienen. Als je niet weet waar te beginnen en waar het te doen op alle, dan zou ik ten zeerste aanbevelen dat u probeert om uw aandacht te besteden aan deze site Bitcoin Up website. Daar kun je veel interessante dingen vinden. En er zijn veel vergelijkbare sites. Waarom zou niemand dat proberen?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.125 seconden.
Lang Yarns