Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotennaaipatroon fietsstoeltje / autostoelhoes

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Madeliefje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 April 2008
Status: Offline
Points: 7
Direct Link To This Post Onderwerp: naaipatroon fietsstoeltje / autostoelhoes
    Posted: 14 April 2008 om 15:13

ik zoek een naaipatroon voor een fietszitje (achterzitje van bobike) en voor een maxicosi priori autostoel. Is er iemand die zo'n patroon heeft, of ervaring heeft met het maken hiervan?

groetjes Madeliefje

* Madeliefje *
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 14 April 2008 om 20:00

Moeilijk, kan je niet helpen. Ben niet zo'n naai-fan, haak en brei liever.

Maar je bent geloof ik nieuw hier? Wij zijn een nieuwsgierig maar wel gezellig stelletje dames en een enkele heer en we willen graag weten met wie we te doen hebben, dus als je je eerst voorstelt in de daarvoor bedoelde topic, dan heb je meer kans op antwoord op je vraag.

In ieder geval van harte welkom hier namens mezelf en ik hoop dat iemand een antwoord op je vraag heeft.

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 14 April 2008 om 20:19
als je de oude voorzichtig los haalt, en uitelkaar en deze op de nieuwe stof ligt, moet het goedkomen, een patroon hiervan is denk ik moeilijk te vinden.
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 14 April 2008 om 21:03
Voor het fietsstoeltje kan je gewoon de zitting overnemen op de stof houd wel rekening met de afmeting (iets groter knippen) Voor het autostoeltje kan ik alleen dezelfde tip geven als tineke (boek) los halen of...met overtrekpapier een patroon maken, dus ieder gedeelte tekenen ..Ik had toen mijn kinderen nog in een 'volledige' autostoel zaten (nu alleen nog op een verhoger) een hoes van badstof gemaakt met rondom elastiek...(net als zo'n hoes voor het verschoonkussen voor een baby)
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Direct Link To This Post Posted: 15 April 2008 om 10:33

wat betreft het fietsstoeltje kun je terecht bij een fietsenwinkel die bobike verkoopt, zie de tekst van bobike

Losse accessoires, zoals montagesetjes voor de Bobike mini+, maxi sc en maxi+ en junior kunt u verkrijgen bij de plaatselijke rijwielspeciaalzaak. Evenals losse bekledingen, stuurtjes, gordeltjes, voetenbakjes etc. Klik hier voor de plaatselijke rijwielspeciaalzaak bij u in de buurt.

wat betreft het autostoeltje zou ik ook kontakt opnemen met de officiele dealer of er geen hoezen verkrijgbaar zijn, je kunt de dealer vinden als je bij google intikt

maxicosi priori autostoel

groetjes

 

 

WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 15 April 2008 om 11:44
Is een idee Wanda, maar ik zeg altijd waarom zou ik veel betalen (een hoes voor een autostoel was toendertijd vrij prijzig, je kon bijna beter een nieuwe stoel kopen) als ik het zelf maken kan...De zittingen voor de fietsstoel van kitch kitchen zijn leuk van zeil ... Ik maak er vrij regelmatig wat voor vriendinnen en 'vage' kennissen (alleen de laatste groep mag er voor betalen en mijn vriendinnen krijgen ze)
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 15 April 2008 om 15:42
Hoi Debby,

Ik heb het ooit ook zelf nagemaakt. Oude hoes los. Op stof, elastiek, gaten erin voor gordelbevestiging enz.

Nu hebben wij dan nog de maxi cosi rodi. Hier hebben wij toen wel direct een badstof hoes bijgekocht. Ideaal. Past perfect, fijne kwaliteit en inmiddels stukken voordeliger dan 15 jaar geleden.

En vergis je niet, zelf maken is een verschrikkelijk gepriegel. Ook vanwege de grote knoopstaten waar de gordels doorheen moeten. Deze moeten verstevigd om lubberen te voorkomen.
En niet de minste reden, er zijn nog zoooooveeeeeel andere leuke dingen te maken. zie dit forum

Nou, ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

Rosemarie
Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 15 April 2008 om 16:26

Ik weet dat het een heel gedoe is om een hoes te maken en dat zal ik ook meteen toegeven, ik vind het ook niet het leukste werk hoor. De zittinkjes voor de fietsstoel wel trouwens, leuke kleuren en zo heb je altijd iets dat een ander niet heeft.. Ik vind ook overal meteen mijn fiets terug.. Ik heb pas wel 2 nieuwe hoezen gemaakt voor de zitverhogers in de auto, moet zeggen dat is erg goed te doen. Oh ja wat ik kwijt wilde: De knoopsgaten voor de autostoel zijn inderdaad erg groot, maar ik verstevigde die en gebruikte de plastic (ovale) ringen van de vorige hoes gewoon, die zitten toch los...

Ik ga als ik weer fatsoendelijk uit de voeten kan lekker de zomergarderobe voor mijn kinderen naaien..veel heb ik al getekend en sommige dingen liggen al geknipt te wachten tot ze even onder de lockmachine door mogen...

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Direct Link To This Post Posted: 15 April 2008 om 16:43

vind het knap dat je het allemaal zelf kan doen, complimenten en je hebt dan ook veel eer van je werk

 

WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 15 April 2008 om 18:54
Het naaien is voor mij net zo'n ontspanning als een ander heeft met breien haken lezen of tv kijken...Ontspan best veel  Big smile
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Madeliefje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 April 2008
Status: Offline
Points: 7
Direct Link To This Post Posted: 15 April 2008 om 19:14

Dank voor alle reacties! Ik denk dat ik maar afzie van het maken van de hoes voor de autostoel, toch maar beter kopen. kan via marktplaats ongetwijfled tweedehands voor een redelijke prijs. Probleem bij het fietsstoeltje is dat ik het originele zitje ben verloren... ik kan het dus niet overtrekken. maar ik kan inderdaad wel de zitting overtrekken. daar had ik eigenlijk niet aan gedacht. dank voor alle tips. ik ga er mee aan de slag. zal wel even duren want ik heb drie kleine kinderen waaronder 1 baby dus veel tijd schiet er niet over... desalniettemin inderdaad ontspanning voor mij net als Debby schrijft. het geeft me buitengewoon veel voldoening om dingen zelf te maken.

 

 

* Madeliefje *
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 15 April 2008 om 19:57
Heb je al eens op het Sancho forum gekeken?
Daar doen ze die dingen ook.

Succes
Cormout
Back to Top
Madeliefje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 April 2008
Status: Offline
Points: 7
Direct Link To This Post Posted: 15 April 2008 om 20:14

Dank! Zo zie je maar weer wat een beginner ik ben. Ik kende dat forum nog niet en ben erg blij met de tip. Nogmaals dank,

Groetjes

* Madeliefje *
Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 16 April 2008 om 08:05
Ik wil je met alle plezier even de tekening van het originele kussentje voor het fietsstoeltje sturen....(ik heb een bobike)
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 16 April 2008 om 12:51

Originally posted by cormout cormout wrote:

Heb je al eens op het Sancho forum gekeken?
Daar doen ze die dingen ook.

Succes
Cormout

dat wilde ik ook net gaan melden,daar hebben ze een maxi cosie prachtig bekleed.

groetjes tine
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns