Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

baby truitje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: baby truitje
    Posted: 23 Augustus 2018 om 14:36
Heb weer hulp nodig.
Rugpand: 42 steken, brei in rechtse tricotsteek.
Bij 14 cm totale lengte, minder aan beide kanten en bij het begin van elke naald:
Let wel: de minderingen worden in eenzelfde naald gemaakt:
5 steken door 5 maal 2 st. samen te breien.
Er zijn hierna 32 steken.

Kan iemand mij dit uitleggen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 15:04
zoals ik het lees : minder aan beide kanten en bij het begin van de naald : dus ene keer aan de rechte kant en ene keer aan de averechte kant.

De minderingen worden in eenzelfde naald gemaakt : 5 keer 2 steken samenbreien : direkt achterelkaar aan de rechte kant. Naald uitbreien.
Averechte kant : 5 keer 2 steken samen breien direct achter elkaar.

Er staat nergens dat :
Als het een armsgat moet worden dan zou ik de steek die overblijft van dat samenbreien terug op de linkernaald zetten en dan 2 samenbreien. (5keer);

Dat zal efkes proberen zijn en vooral zien op de foto van het truitje en misschien al wat vooruit lezen van hoe de voorkant en de mouwen worden gedaan.



Zijn er in totaal 10 steken minder en dan klopt uw 32 ook.
Back to Top
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 15:23
Je bent geweldig, weer hartelijk dank voor je hulp. Thumbs Up

Voor de armsgaten moet ik op 15 cm totale lengte aan beide kanten steken afkanten. Dat gedeelte snap ik gelukkig wel.
Back to Top
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2018 om 19:44
Daar ben ik weer, deze keer voor een vriendin. Zij is een baby vestje aan het breien en loopt vast op het rechter voorpand. Ik kan haar helaas ook niet helpen.

Er staat: 10 steken opzetten. Brei 4 naalden ribbelsteek en hierna in r. tric.st., behalve de eerste 3 st., brei deze 3 st. altijd in ribbelsteek en meerder op het rechter uiteinde, op 3 steken vanaf de kant:
in elke 2e naald 4 maal 2 st., 5 maal 1 st. en hierna in elke 4e naald: 1 maal 1 st.
Let wel: maak de meerderingen van 2 st. in elk v.d. volgende 2 st.
Er zijn hierna 24 st. 
Wij komen hier niet uit. Graag jullie hulp.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2018 om 21:42
om te beginnen : het linkervoorpand zal waarschijnlijk in spiegelbeeld gebreid worden? dan zou ik ze tegelijkertijd breien, is veel makkelijker het geen ge bij het ene stuk aan het begin van de naald moet doen doet ge bij het tweede pand op het einde en vice versa (behalve de knoopsgaten, als die er zijn).

de eerste 3 steken dus elke naald altijd rechts breien (ribbelsteek)

dan om de 2 naalden 2 steken meerderen en dit moet ge vier keren doen
      dus als ge nog drie steken op de naald hebt staan, een meerdering in de eerste, in de tweede en de laatste gewoon breien
dan om de 2 naalden 1 steek meerderen en dit moet ge 5 keren doen
       ook op 3 steken van de kant (dus meerdering en 2 gewoon breien)
en dan 4 naalden later nog 1 keer 1 steek meerderen.

4x2 = 8 + 5 + 1 = 14 + de oorspronkelijke 10 = 24
Back to Top
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2018 om 13:16
Het linkervoorpand wordt inderdaad in spiegelbeeld gebreid. 
Namens mijn vriendin hartelijk dank voor je hulp Smile
Back to Top
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2018 om 19:21
We snappen het nog niet helemaal.
Ze moet in elke 2e naald meerderen, klopt het dat dat in de averechtse kant moet?
Er staat meerder op het rechter uiteinde maar daar moet ze toch al 3 steken rechts breien?
En klopt het dat er aan de linker en rechterkant ribbelsteken zijn?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2018 om 20:30
gij wilt altijd aan de averechte kant meerderen

Nee in het begin moet ze drie steken elke toer rechts breien voor het rechterpand en voor het linkerpand idd op het einde.

we beginnen met het rechterpand :

__                  __            __           __ __ __ __          __ __ __
laatste steek    meerder    meerder    rechts breien     3 ribbelsteken

keren en averechts behalve de drie laatste die moeten rechts of ge krijgt geen ribbel

dan komt ge aan de tweede naald en die is terug rechts en moet ge op het einde de meerderingen doen



linkerpand is spiegelbeeld ervan dus

__ __ __       __ __ __ __     __   __   __
ribbel          rechts               m     m     r




Het tellen van de naalden is hetzelfde principe als uw babytuniek


volgens uw tekst staat er : "behalve de eerste 3 st., brei deze 3 st. altijd in ribbelsteek en meerder op het rechter uiteinde, op 3 steken vanaf de kant"

ge hebt een begin en een einde. Het begin moet in ribbelsteek en het einde de meerderingen voor het rechterpand.

voor het linkerpand zijn de meerderingen in het begin en de ribbelsteek op het einde. Daarom dat ik suggereerde om de 2 panden tesamen te breien (wel met 2 bollen wol) dan ziet ge het
Back to Top
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2018 om 20:57
Wij zijn de 2 breikneuzen Embarrassed, maar alle begin is moeilijk. Gelukkig weet jij altijd raad. 
Opnieuw bedankt voor je hulp!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2018 om 16:09
snikske hoor. Breikneuzen . Wij zijn ook allemaal moeten beginnen en dat ging ook niet direct vanzelf (allé bij mij toch niet).
Back to Top
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2018 om 12:08
Dat geeft weer wat moed Wink 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2018 om 12:52
Jij en je vriendin zijn van harte welkom. Het is altijd leuk om vragen te beantwoorden en andere breisters te helpen. Ik had een slechte start op school en heb later het breien opnieuw uitgevonden met een vriendin samen. Uit Hema boeken. En als ik nu naar die patronen kijk, vind ik ons supersterren, dat we zo ajour en kabels geleerd hebben. Zonder internet. Maar ja, het moest wel, de dochters wezen iets aan en wij gingen puzzelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2018 om 17:05
Fijn om te horen, daar gaan wij zeker gebruik van maken Big smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns