Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

o, daarom breide ik niet meer

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: o, daarom breide ik niet meer
    Posted: 18 September 2018 om 09:28
omdat me dat veel pijn in de armen geeft. Maar toch wil ik deze trui afmaken, dan maar meer pijn in de armen. Ik doe gewoon steeds een klein stukje. Maar, nu eerst maar een paar dagen niet gebreid want de pijn is nu niet te harden en ik wil niet teveel pijnstillers nemen.

Ik vind het wel jammer, want toen ik begon vond ik het heerlijk om te doen, het is rustgevend dat breien. Tot het pijn gaat doen. Och, ik zal wel wat te fanatiek zijn begonnen, te lang door gegaan.

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 09:34
Sterkte JMB altijd vervelend als pijn de hobby in de weg zit...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 09:51
Wat is dat vervelend! Nou kan ik me voorstellen dat de gangbare (Engelse) breiwijze veel fysieke nadelen heeft. Als je de reden van je pijn weet, is er misschien een uitweg te vinden. Ik vergelijk het met musici die door langdurig overbelasting tegen dit soort problemen aanlopen. Inzicht in de bewegingen, nieuwe techniek, eventuele aanpassingen kunnen nieuwe mogelijkheden geven. Helaas zit breien in de hobbysfeer en dat wordt niet zo serieus genomen als klachten binnen bepaalde beroepen.

In ieder geval sterkte!      
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 10:24
brei je op gewone naalden ?
oant Sjen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 11:33
Ik denk dat wij allemaal al met overbelaste handen of armen gezeten hebben ,maar je weet wanneer je het krijgt maar je komt er maar niet vanaf en dat rusten lukt ook niet want het is toch zo leuk dat handwerk
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 11:46
Hatelijk is het als je wil breien of haken en het gaat niet zonder pijn. Sterkte.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2018 om 21:26
o dat is minder. Ik brei nooit met de naalden onder de armen maar die liggen dan op de armleuning te steunen. Klinkt gek maar zo zit je wel meer ontspannen. Misschien het proberen waard. Veel sterkte
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2018 om 09:38
Ik ken het JMB; ook ik heb dit ervaren en daarom een hele tijd niet gebreid en rust gehouden hoe moeilijk het ook was. Maar nu gaat het weer een heel stuk beter en gebruik ik wel een rondbreinaald bij mijn breiwerken want dat geeft niet zoveel belasting als gewone breinaalden en... luister naar je lichaam; heb je pijn dan stoppen! Succes
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2018 om 14:40
Vooral in beweging blijven, niet helemaal niks gaan doen. Gebruik eventueel een timer en wees hard en lief voor jezelf.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2018 om 15:43
Ja, ik wist het eigenlijk ook wel, dat ik maar heel kort moet breien, veel pauzes moet nemen, ik heb nl fibromyalgie, moet met alles rustig aan doen, niet te lang doorwerken en dus veel pauzes nemen. Maar het ging de laatste tijd redelijk goed, doordat ik bijna niets deed, alleen veel lezen. Was vergeten dat breien pijn kan veroorzaken als ik te lang doorga. Nu bezuur ik het want nu heb ik al een tijdje niet kunnen breien en doet in de winkel kijken bij leuke kleding ook weer pijn. Verplichte rust dus voor mij en hopen dat ik er straks aan denk om niet te lang achter elkaar te gaan breien.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2018 om 20:56
Originally posted by JMB JMB wrote:

Ja, ik wist het eigenlijk ook wel, dat ik maar heel kort moet breien, veel pauzes moet nemen, ik heb nl fibromyalgie, moet met alles rustig aan doen, niet te lang doorwerken en dus veel pauzes nemen. Maar het ging de laatste tijd redelijk goed, doordat ik bijna niets deed, alleen veel lezen. Was vergeten dat breien pijn kan veroorzaken als ik te lang doorga. Nu bezuur ik het want nu heb ik al een tijdje niet kunnen breien en doet in de winkel kijken bij leuke kleding ook weer pijn. Verplichte rust dus voor mij en hopen dat ik er straks aan denk om niet te lang achter elkaar te gaan breien.

Jammer dat je nu een slechte periode hebt hopelijk gaat het snel ietsje beter. Het weer speelt misschien ook mee al die omslagen.
Ik herken dit heel goed. Ik heb me hierdoor al veel laten afnemen maar het breien en werk in de thuiszorg niet dit is nu aangepast en lukt redelijk. Breien doe ik inderdaad niet teveel elke dag denk nog geen uurtje en niet te snel maar ook niet te grote lappen zoals truien dit is te zwaar voor mijn handen. Vandaar dat ik dan meestal ook knuffels maak. Heel veel sterkte en kan je heel goed begrijpen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns