Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Swiffer

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Swiffer
    Posted: 28 September 2018 om 19:13
Wij hadden in het andere huis een gladde laminaat vloer.
Daar had ik een soort van wisser voor die prima voldeed.

Nu hebben we een PVC laminaatvloer, met een voelbare houtstructuur.
De oude wisser werkt daar  niet lekker op.
Een stofzuiger willen we zo min mogelijk gebruiken vanwege het geluid.

Ik denk er nu over om een swiffer te kopen.
Heeft iemand ervaring met swiffer?
Positief of negatief, alle reacties zijn welkom.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 08:29
swiffer dat is dat doekje dat ge in het midden van de kamer legt en dat het stof aantrekt, toch?

Geen idee hoe het werkt of of het goed is. Ik gebruik altijd (lichtelijk overdreven die altijd) een goed uitgewrongen dweil om het stof bijeen te doen.

Mijn dochter heeft een stofzuiger van rowenta en die hoort ge niet. Als ge wilt wil ik het modelnummerke ervan wel vragen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 09:39
Kun je voor jouw wisser niet een andere hoes kopen. Ik heb een vloerwisser van *piep*Leifheit*piep* en daar heb ik een dweil bij, maar ook een
hele dikke pluizige microvezel hoes. Ik wis dan graag eerst en zuig dan alleen wat aan de wisser zit en wat er op een hoopje voor ligt.
Ik deed er wel eens swiffer doekjes omheen, maar ik baal van dat weggooien.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 12:22
Geen idee wat een swiffer was... maar ik heb wel een forum gevonden waar een discussie gevoerd is over de swiffer. Misschien heb je er iets aan. Wink

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2018 om 13:05
Ik had veel aan die link Kamilla.
Hoop geleerd.
Ik had de droge 'zwabber' in gedachte, de natte variant had ik nog nooit van gehoord.
Ik 'mopper' liever met een soppie.
Maar voor het droge werk dacht ik aan een swiffer dus.
Maar misschien is de leifheit  (tussen piepjes) beter.

Ik ga maar een rustig oriënteren .

Dank voor de reacties
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2018 om 12:19

Ik vind ze altijd heel duur, maar ik heb er twee (hoe dan ???) en koop voor het dweilen goedkope imitatie, maar die pluche dikke heb ik al jaren

en is zijn geld waard.
Sinds ik vakken gevuld heb en ook "mijn" gang dweilen moest heb ik liever zo'n draaistang (daar hadden ze nog zo'n ouderwetse
dweil aan een stok. Maar ook dan gebruik ik n soppie, doek erin dopen, doek op de grond, doek vastklikken en dweilen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2018 om 15:11
Ik deed de vloeren ook liever nat. Gelakt parket en tegelvloeren. Ging prima met sop en een Kwikkie.  Dat was een vloerspons aan een stang met spons-uitknijp-mechanisme. Ik heb veel andere merken geprobeerd, maar die vond ik echt onwerkbaar. Kwikkie is nu nergens meer te koop. Nu moet ik toch weer stofzuigen en verder behelp ik me met een Chinese (denk ik) variant gekocht bij de Action. Niet zo goed als de Kwikkie, maar beter dan al het andere wat ik probeerde.

PVC laminaat kan waarschijnlijk wel vochtig afgenomen worden en daarmee neem je naar mijn ervaring meer weg dan met droog vegen. En het is ook redelijk geluidsarm.

Anders is misschien een zuigrobot een idee, die aan het werk is als je zelf niet thuis bent.

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2018 om 08:59
Ik vind het een beetje onzin  om de hele vloer  (86 vierkante meter) elke keer nat te doen.
Voor het keukendeel is dat prima, maar de rest kan dan met zo'n pluche-geval.

Veel dank voor het meedenken hoor!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2018 om 09:50
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Wij hadden in het andere huis een gladde laminaat vloer.
Daar had ik een soort van wisser voor die prima voldeed.

Nu hebben we een PVC laminaatvloer, met een voelbare houtstructuur.
De oude wisser werkt daar  niet lekker op.
Een stofzuiger willen we zo min mogelijk gebruiken vanwege het geluid.

Ik denk er nu over om een swiffer te kopen.
Heeft iemand ervaring met swiffer?
Positief of negatief, alle reacties zijn welkom.





Ik heb een laminaatvloer in mijn appartement en als ik de woonkamer een goede beurt geef dan doe ik eerst stofzuigen en vervolgens ga ik er met een vochtige doek overheen. Tussendoor gebruik ik af en toe de swiffer en ik moet zeggen dat ik hier heel positief over ben. Enige nadeel is dat swiffer doekjes best duur zijn maar als je dan denkt van "ik ga die bij de Action halen (het huismerk)" en er vervolgens mee werkt dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de originele swiffer doekjes.
In ieder geval heel veel succes!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns