Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nee zeggen

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12058
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 17:24
groot gelijk een hobby moet een hobby blijven anders blijft de hobby niet bestaan
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 17:50
Zo is dat wel he en gratis iets doen is de wereld uit.Wij worden toch zo gelukkig van onze hobby en als het van moeten is dan is het niet meer leuk en ook geen hobby
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2018 om 22:14
Of je nu betaald werkt of niet, je doet het in de ogen van anderen toch nooit goed.

Toen ik het huis uit ging had ik nog helemaal geen spullen en moest alles goedkoop bij elkaar zien te krijgen. Vroeg mijn schoonmoeder: Had je je uitzet nog niet bij elkaar gespaard kindje? Nee, en haar zoon had ook niets, maar dat vond ze vanzelfsprekend. Ik had wel 30% van de koopsom aan geld gespaard om een huis te kopen, maar kreeg geen hypotheek omdat ik een vrouw was en volgens de bank kinderen zou krijgen en dus zou stoppen met werken. Ik werkte full-time en studeerde in de avond. Thuis kon ik nog zelf koken en het huishouden doen, want mijn (nu ex) bleef de halve dag in bed liggen, werkte maar af en toe en kon wel een hypotheek krijgen met mijn spaargeld als aanbetaling. Als ik met mijn studieboeken in de tuin zat, kreeg ik te horen dat ik toch niks te doen had en wel tijd voor een klusje zou hebben. Toen ik een afwasmachine kocht, vond mijn schoonmoeder me een luie huisvrouw. Ik zei dat ik helemaal geen huisvrouw was en dat haar zoon ook geen huisman bleek te zijn. Later werkte ik bij de universiteit en kreeg (schik niet) 30% betaald van wat een man, met het zelfde werk en een gelijk aantal uren, betaald kreeg.

Het is niet vreemd, dat in Nederland vrouwen minder betaald werken dan in andere landen. Als we gelijk beloond zouden worden en de zelfde mogelijkheden zouden krijgen, dan zouden vrouwen vaker kiezen voor betaald werk.

Bovendien is betaald werk lang niet altijd zinvol werk.   
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2018 om 08:40
Jeetje Cocos dat het zoveel scheelde dat is echt absurd...
Dat werk niet altijd zinvol is dat ben ik geheel met je eens...
Voor mij is werk iets wat ik doe om leuk te kunnen leven...
Het levert genoeg op om het huis te kunnen betalen om eten op de plank te hebben en om leuke dingen te kunnen kopen...
Daarnaast heb ik het gezellig met me collegaatje waar ik tegenover zit...
Mag niet klagen heb 40 ( ja weet dat het er heel veel zijn ) vrije dagen die we redelijk vrij mogen inplannen...
Voltijd ga ik niet blijven werken maar op dit moment ben ik gelukkig in het werk dat ik doe...
Maar dat het geen scheve gezichten oplevert dat de man niks heeft en niet werkt enz...enz... dat snap ik ook echt niet...
En als jij netjes gespaard hebt en toen der tijd je vriend zou met jouw centen wel een hypotheek kunnen krijgen en jij niet...
Waarom omdat je vrouw bent...
Dat is de zuiverste vorm van discriminatie...
Echt belachelijk en alsof ze ooit de vraag zullen stellen mevrouw wilt u kinderen...
Nee we gaan er maar gewoon vanuit je bent vrouw dus krijg je kinderen...

Zoiets hadden we pas geleden hier ook...
Collega is werkende moeder en valt daardoor in een voordelige belasting schaal met 24 uur werken...
Voor iets meer werk ik 40 uur maar ik ben geen moeder...
Ik zelf wil geen kinderen dus kom daarvoor nooit in aanmerking...
Niet dat dat erg is maar hoe zit het dan met die vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen maar ze heel heel heel graag hadden gewild...
Dat is in mijn ogen ook ergens onrechtvaardig...
Maar ja dat is de wereld waarin we leven...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns