Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

knoopsgat

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MarjaB View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 28 Januari 2019
Locatie: Hoek v Holland
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MarjaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: knoopsgat
    Posted: 28 Januari 2019 om 22:24
Hallo, 
Graag zou ik willen weten hoe je een knoopsgat maakt nà het breien van het voorpand. 
In mijn beschrijving staat: maak in het linkervoorpand 4 knoopsgaten door de 3e steek open te trekken (zie tip op pagina 6), het 1e in het midden v.d. halsbies, de volgende met een tussenafstand van 6,5 cm. 
Ik heb helaas géén pagina 6 bij de beschrijving ;-)
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Alvast bedankt!


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 22:54
Wij hebben geen enkele pagina maar misschien als ge durft kunt ge dit proberen :

https://memadeland.wordpress.com/2014/12/05/oeps-knoopsgat-in-breiwerk-vergeten/
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2019 om 23:03
https://www.youtube.com/watch?v=5zbUuAPHCTs   niet teveel naar die uitleg luisteren want dan knipt ge gegarandeerd verkeerd, maar is wel een aanvulling op bovenstaande.


Misschien bedoelen ze zoiets met derde steek opentrekken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 13:39
Als ik me het goed herinner doe je gewoon wat er staat . Je trekt de steek open zodat er een gat ontstaat . Dan zet je het gat vast met 4 steekjes 1 boven 1 links 1 onder en 1 rechts . . Je kunt dat met je breigaren doen maar ook met naaigaren .Ik vermoed dat het een klein knoopsgat is .

Ik heb niet naar de links van bep gekeken ,maar ik zag knippen staan ,maar misschien ben jij daar heel handig in ,ik zag de ladders al gaan .
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een knoopsgat breien zoals je gewend bent , tenzij je je werk al klaar hebt .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 16:01
Dat is waarschijnlijk een Phildar patroon. Zij rekken als het ware het breiwerk uit, zetten de opening vast met een kettingsteek.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
MarjaB View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 28 Januari 2019
Locatie: Hoek v Holland
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MarjaB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2019 om 13:56
Bedankt allen voor de reacties. Ik ga het knoopsgat niet knippen, te spannend vind ik. Ik heb n.a.v. de opmerking ´het is waarschijnlijk een Phildar patroon´, een boekje hiervan opgezocht en op een van de bladzijden van beschrijvingen gevonden wat er bedoeld wordt. Het heet ´knoopsgaten festonneren´. Steken opzij trekken en de opening met een paar steken vastzetten. Ik moet het nog uitvoeren maar denk dat het wel gaat lukken. De volgende keer brei ik het knoopsgat gelijk mee dat is misschien toch handiger, ligt ook aan de grootte van de knoop. 
Nogmaals dank!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns