Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gordijnen stomen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gordijnen stomen
    Posted: 14 Februari 2019 om 18:31
Wie heeft ervaring ,goed of slecht met het laten stomen van velours gordijnen ?

Nu alles afgehaald moet worden opperde mijn man de gordijnen te laten stomen ,maar ik ben als de dood dat ze krimpen

Nieuwe gordijnen naaien heb ik echt geen zin meer in ,laten naaien kan natuurlijk ook ,maar dat zal wel prijzig zijn en we gaan onder de hand aan een senioren appartement denken ,omdat de tuin toch wel erg bewerkelijk wordt voor mijn man .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2019 om 19:01
Geen ervaring met chemisch reinigen van gordijnen. Als je zelf gaat wassen, krimpen ze in ieder geval. Je kan het probleem bij de stomerij voorleggen. 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2019 om 19:19
Zou goed uitkloppen en luchten niet genoeg zijn? Velours gordijnen zou ik zeker niet wassen. Ik denk dat de stomerij je advies kan geven over het te verwachten resultaat. Ik heb een bedsprei gemaakt van onze gordijnen uit de woonkamer. Toen het nog gordijnen waren ging ik ermee naar de wasserette. Die hadden hele grote wasmachines en daar stopte ik ze in. Maar de wasserette is er niet meer en bovendien is de bedsprei nu echt te groot. ( Gevoerd en met fleece er tussen) Toen ik ze aan de wasserij heb meegegeven hebben zij ze op een nadere plek laten stomen, want zij wilden ze niet wassen. Ze durfden niet het risico te nemen terwijl ik gezegd had dat het kon.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2019 om 23:07
ik zou nog efkes wachten totdat het een klein beetje hard waait en ze dan een paar uurtjes buiten hangen. En anders met de stofzuiger erover gaan (klepke op de steel wel open zetten of ze verdwijnen in de mond van de stofzuiger)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2019 om 09:42
Bedankt voor de adviezen .

Ik denk dat het kloppen en luchten wordt en als extra in de plooien wat zuigen

De stomerij kon geen garantie geven ,bovendien wisten ze ook niet of ze ze wel egaal schoon kregen en de kleur gelijk bleef en schrok ik van de prijs .

Ik kreeg eerder het idee dat ze niet zo happig waren .


Bedankt voor het meedenken

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns