Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breiwerk klopt niet met patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
henriette View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2019
Locatie: Amersfoort
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer henriette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breiwerk klopt niet met patroon
    Posted: 09 Maart 2019 om 11:53
Ik brei een vest van Drops nr. 191-19. Een raglan telpatroon, van bovenaf gebreid. Tot 30 pennen in de patroonbeschrijving klopt alles, om naar een hoogte van 25 cm te gaan (mijn maat), moet ik 35 pennen breien en dan begrijp ik het niet meer! Er staat in de beschrijving: brei 59 st.=li.voorpand (ik heb daar 42 st.), neem 83 st. op een hulpdraad =mouw (ik heb 79 st.), zet 12 nieuwe st. op ( ik weet niet hoeveel dat bij mij moeten worden), brei 108 st.=achterpand (ik heb 104 st.), weer 83 st. op een hulpdraad (79), een aantal nieuwe steken, en 59 st.breien (42). Volgens de beschrijving moet het lijf 250 st.zijn, ik heb er 188. Aan weerskanten van de mouwen zitten 12 st.raglantelpatroon. volgens mij horen die bij de mouw. Kan ik geholpen worden
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 12:26
Back to Top
henriette View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2019
Locatie: Amersfoort
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer henriette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 14:59
Bep, dankjewel, dit is echter het patroon waar ik de problemen mee heb! Groet, Henriette
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 16:03
die 12 steken armsgat moet ge bij opzetten. Als ge efkes andersom denkt en ge breit de trui van boord naar hals, zet ge aan he armsgat steken af om een holte te krijgen voor de mouw. Nu moet ge die er dus bijzetten en het is voor elke maat 12 steken.

Als ik uw steken tel hebt ge er 212. En ge moet er 250 hebben. Alle meerderingen overal gedaan? Want ge hebt er 38 tekort. Misschien een paar keer die omslag niet gebreid?

In totaal moet ge 30 keer die raglanmeerdering gemaakt hebben, dus moet ge 30 gaatjes hebben.



Na die allerlaatste raglanmeerdering zoudt ge in uw maat 392 steken moeten hebben. Nog niet die 2 keer 12 meegerekend.

Als ik uw gegevens bekijk hebt ge in totaal 346 steken. Dus ergens een paar meerderingen gemist en/of die omslagen niet gebreid, of met een andere maat (dus ook ander aantal steken) begonnen?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 17:51
Wat een leuk patroon, maar wat een naar verschil heb je.
 
Ik tel 123 steken opzetten + 29 steken verdeel meerderen en dan 30 keer 8 steken meerderen dat is een totaal van 392
Als ik jouw steken tel kom ik maar tot 346. Dat is een verschil van 46, dat kan niet alleen in de raglan meerderingen zitten omdat het niet door 8 deelbaar is.
 
Dit wordt heel goed kijken wat je gemist hebt en kijken hoe ver je terug moet of waar je smokkelen kunt.
Ik heb het niet heel goed gelezen, even kijken hoor mwah het staat er niet heel duidelijk waar A2 bij hoort - maar stel je hebt genoeg steken dan
verwacht ik dat dat duidelijk zou zijn
Back to Top
henriette View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2019
Locatie: Amersfoort
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer henriette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 20:18
Wat leuk, jullie reacties.Maaarr..., ik ben niet correct geweest met mijn beschrijving. Nu dan precies: ik had na 30 raglans inderdaad 392 steken. Doorgegaan naar 35 raglans en nu ziet het er zo uit: 5 st. ribbel, 10st. telpatr., 42 st.=li.voorp., 12 st. telpatr., 79 st., 12 st.telpatr.=li.mouw, 104 st.=achterp., 12 st. telpatr., 79 st., 12 st.telpatr= re.mouw, 42 st., 10 st.telpatr., 5 st. ribbel=re.voorp.
Kunnen jullie hier iets mee? De raglanpatronen maken het moeilijk volgens mij. Die moeten toch ook op de hulpdraad staan en dan lijken 12 voor de onderkant me te weinig....
Tot nu toe alvast hartelijk dankvoor jullie meedenken.
Groet, Henriette
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2019 om 22:27
dus ge hebt teveel gemeerderd en hebt nu een totaal van 424 steken als ik kan tellen. Dan zit ge nu op de een na laatste maat en dan zou ik het vanaf hier de XXL volgen om steken voor de mouw apart te zetten.
Dus :
64 breien (linkervoorpand)     
    89 voor de mouw apart zetten
14 steken bij opzetten
118 voor het achterpand
    89 apart voor de mouw
14 bij opzetten
64 rechtervoorpand

en dan zou het terug moeten kloppen en zit er in het voorpand 1ne raglan, in het achterpand 2 en terug in het andere voorpand weer 1ne. En in elke mouw hebt ge dan ook aan sweerszijden een raglan.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2019 om 09:39
Ik weet niet of de raglan op de hulpnaald moet staan, daar zou ik zelf niet vanuit gaan en dan hoogstens voor de helft.
Maar ik zal wel even rekenen. Of beter ik zal het verhaal van Bep eerst lezen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2019 om 09:46
Als ik het verhaal van Bep lees en verder niet naar het patroon kijk, dan komt van het raglan patroon 7 steken op het pand en 5 steken op de mouw.
5 + 10 + 42 = 57 om tot 64 te komen heb je 7 extra steken nodig, dus die komen uit die 12 steken raglan blijven er 5 over.
Je hebt 79 steken voor de mouw, je hebt er 89 nodig dat is dan precies 2 keer 5 steken van de raglan.
Je hebt 104 steken achterpand, daar krijg je aan beide kanten 7 steken van de raglan bij is 118.
De raglan hoort ook niet bij het voorpand, de raglan is eigenlijk iets dat mouw en pand samen delen en dat lijken ze hier ook te doen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns