Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

help hals trui nr 647

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pluimpje37 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2014
Locatie: sint-niklaas
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pluimpje37 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: help hals trui nr 647
    Posted: 21 Maart 2019 om 14:37
begrijp niet hoe ik juist de hals moet maken.
er staat: voor de voorhals de midd. 16st. afk, daarna ieder deel apart verder hk en aan de halszijde in iedere tr afk: 2x8 st en 3x1 st (hk.h.v.,v.,h.stk.,stk.en driedubb.stk over deze st.)
wie kan dit iets duidelijker uitleggen?  is de eertse keer dat ik een trui haak.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2019 om 21:49
Tja pluimpje en nu hang je vast. Bij haken is alvast niets af te kanten.
Je trui heeft een aantal steken. Daar trek je die 16 st van af. Je houdt een aantal steken over en dat deel je door 2. Als je op de goede hoogte gekomen bent haak je dat aantal steken dat je uitgerekend hebt. Daarna keer je en ga je over deze helft verder werken. Je haakt terug tot de zijkant, weer terug tot de halskant maar je haakt de laatste 8 steken niet. Keert en weer terug tot de andere kant. Nu weer tot de halskant en weer 8 steken niet haken. Weer terug en hetzelfde als hiervoor, maar nu laat je maar 1 steek staan. Dit moet je 3 keer doen. Dan staat er nog tussen haakjes. Daar kan ik niets over zeggen. Ik begrijp wel wat er staat maar niet waar je die steken moet maken. Daar zou ik het precieze patroon voor moeten zien
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pluimpje37 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2014
Locatie: sint-niklaas
Status: Offline
Points: 90
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pluimpje37 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2019 om 11:53
oke, het is me nu wel al iets duidelijker geworden. bedankt voor je hulpClap
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns