Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Stoffenbeurs algemeen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
FleurB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 April 2019
Locatie: NH
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer FleurB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Stoffenbeurs algemeen
    Posted: 08 April 2019 om 10:45
Dames, wees alert als je stof tijdens de stoffenbeurs koopt. Afgelopen zaterdag ben ik in Delft flink belazerd. Er is veel minder stof geknipt! Voor mijn neus deed de marktkoopman de truc: netjes correct opmeten, maar vervolgens een stuk minder knippen. Ik kocht 2 en 3 meter van 3 verschillende stoffen en bij alle drie is gewoon 20-30 cm minder geknipt! Mijn buurvrouw ging later in de middag en kwam ook thuis met 15 cm tekort aan stof. Gelukkig had zij maar 1 m gekocht. Maar goed, als je 1 m nodig hebt en 85 cm krijgt, is dat ook zuur. Volgens mij is Amersfoort de volgende stad waar ze komen dus wees gewaarschuwd!!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2019 om 16:06
Zo komt Splinter door de winter!

Met de aankoop van stoffen heb ik het nog nooit meegemaakt. Wel dat ze proberen met leesbril op om het stof op de millimeter nauwkeurig af te knippen. Met andere producten als voorverpakte groentes of fruit komt het redelijk vaak voor dat het onder het gewicht is. 

Een gewaarschuwd mens telt voor twee! 
Bedankt Smile   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2019 om 17:18
Ik heb een centimeter met cm's en inches in een zijvakje van mijn tas. Die zou ik zeker op twee passen afstand van zo'n stoffenkraam even gebruikt hebben. En daarna met luide stem reclameren. Ik gebruik hem meestal op rommelmarkten, als iemand de maat van gordijnen, luxaflex of fietswielen wil weten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
FleurB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 April 2019
Locatie: NH
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer FleurB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2019 om 10:01
Ja ik verwachtte het gewoon niet. Jarenlang stof gekocht zonder problemen op de markt in mijn eigen woonplaats, maar zelden op de stoffenbeurs. Inderdaad centimeter mee voortaan. Handig van de marktlui op de stoffenbeurs om mensen op te lichten die je niet wekelijks ziet. The travelling conmen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2019 om 19:48
Daar heb ik wel meer van gehoord dat ze sjoemelen in het knippen.

Ik ben ooit één keer naar zo'n spektakel geweest en vroeg een half metertje stof. Kon niet zeiden ze. Het moest een meter zijn. Ik heb bedankt en gezegd dat ik wel op een ander ging.
Ik denk dat je dan zeker niet om 1,85 m moet vragen want dan hebt ge tekort.

Op de markten knippen ze zeker goed en soms zelfs te veel.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2019 om 11:44
Op de markt weten ze ook dat als je krap knipt de mensen niet meer terugkomen . . .
Back to Top
FleurB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 April 2019
Locatie: NH
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer FleurB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2019 om 23:04
Dat is nu juist waar de verkopers misbruik van maken: klanten kunnen niet terugkomen omdat de Stoffenbeurs telkens op een andere plaats staat.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2019 om 22:42
Da's wel even anders hier in België. Vraag je op de markt een lap stof van pakweg één meter vijftig, en je meet dat thuis met je lintmeter na, dan heb je gegarandeerd MINSTENS één meter zestig bij. 

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2019 om 10:18
Hier op de gewone markt ook hoor, ik heb pas drie lappen van 1 meter gehaald en ze speciaal later nagemeten. Ze waren stuk voor stuk 5 tot 10 cm langer.
Back to Top
FleurB View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 April 2019
Locatie: NH
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer FleurB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2019 om 08:52
Niet alle Nederlandse marktkoopmannen doen dat. Ik krijg zo vaak extra's erbij. Zat mensen die eerlijk en aardig zijn. Deze man vond het kennelijk even nodig om mensen te bedonderen. Als hij zo zijn winst hoopt te verdienen, soit.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2019 om 08:54
En dan verschieten sommige marktkramers dat ze geen klanten kunnen houden. Want zeg nu zelf, FleurB, als je minder krijgt dan gevraagd en betaald, daar ga je toch niet meer he. (enfin ik ga bij zo iemand nietmeer)

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns