Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon babyslofjes Vinny is me niet duidelijk

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lepu View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 Mei 2019
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lepu Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon babyslofjes Vinny is me niet duidelijk
    Posted: 10 Mei 2019 om 17:16
Hey, ik wou graag de leuke babyslofjes vinny breien met Phil douce grège en écru, maar nu ik bezig ben is het patroon me niet meer duidelijk.
Het patroon zegt: (Voor schacht: na boordje in ribbelsteek en dan17 st verder in tricots)
Maak op 3,5cm tot h. de bovenkant van het voetje als volgt in ecru: laat aan weersz 5 st wachten en ga 4 cm lang verder met de midd 7 st.
Neem met Kl grège de wachtende 5 st rechts op, neem aan weersz van de bovenkant van het voetje 5 st op en neem de laatste 5 st op. Brei vervolgens 2,5 cm tricots met deze 27st.
Heb de middelste 7 st met ecru gedaan 4 cm alleen gebreid en aan elke kant 5 wachtende steken grège, maar weet nu niet hoe of waar ik die 2x 5 steken aan het voetje moet opnemen, waar ze het over hebben. De wachtende opnemen is natuurlijk geen probleem. Kan iemand me hier wegwijs in maken? Ik zou ze heel graag voor mijn zwangere dochter als verrassing willen maken. Alvast dankjewel!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2019 om 19:41
die 2x5 steken moet ge ophalen aan de 2 kanten van het flapke van die 4 cm (7 steken).

5 wachtende steken, 5 steken flapke omhoog, 7 steken, 5 steken flapke omlaag en 5 wachtenden
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2019 om 07:50
Het ontgaat me altijd waar dit soort vragen over gaan, dus ik aanbid Bep, die dan antwoord kan geven. Zijn dit soms de gratis
hobbydoos patronen ? Kan ik daar ook mijn mailbak mee vol laten gooien ? Dan weet ik ten minste waar iets over gaat.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2019 om 08:12
Bij zulke patronen zie je meestal op de foto, dat er uit de zijkant van die 4 cm 5 steken zijn gekomen en dat daar op verder gebreid is. Net als bij de hiel van gewone sokken. Dat is een brei-weetje, dat je na één keer door hebt. En voor die ene keer hebben wij onze Bep. Het is alleen de kunst om het netjes en zonder gaatjes te doen. Mijn truc is om uit elke lus een steek te breien en in de volgende naald steken, die teveel zijn samen te breien met steken die mogen blijven. Of de 5 steken nieuw op te zetten en later de twee openingen netjes dicht te mazen met een fijnere draad. Die fijnere draad, in dezelfde kleur, kun je verkrijgen door het garen, dat je gebruikt uit elkaar te halen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2019 om 11:39
Sommige vragen zijn zo duidelijk dat ge niet meer hoeft te weten over het patroon.
Als ik niet zeker ben dan zoek ik gewoonlijk een foto of het patroon zelf op, (als de vraagsteller zelf niet meer wil prijsgeven en het onduidelijk is) en zet ik de link of foto zodat het 'gebundeld' is en niet iedereen moet gaan zoeken en er op het gemakske kan geholpen worden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2019 om 18:58
Deze sokjes werden al jaren geleden al gebreid en komen de laatste tijd ineens weer boven water .

Het is inderdaad lastig geen gaatjes te krijgen .
De ene keer maas ik ze als ik ze niet verwacht had en toch te voorschijn komen ,een andere keer zie ik het al aankomen ,ligt volgens mij aan het garen en dan neem ik aan de zijkant van het flapje een steek meer op.

In de teruggaande pen brei ik dan na de wachtende steken 2 steken samen .

Het modelletje wordt ook nog vaak met een gaatjes toer gebreid zodat ze beter aan de voetjes blijven zitten .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2019 om 07:44
Embarrassed ik raakte al helemaal in de war door de beschrijving waar het patroon uit kwam dat ik niet verder meer gelezen had. Vooral niet omdat
Bep ook al geantwoord had.
Bij sokken brei ik de steken vaak samen met een lus van een eerdere toer en 1 steek opzij - dat werkt meestal vrij aardig tegen de gaatjes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns