Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oude merklap

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Oude merklap
    Posted: 17 Mei 2019 om 17:07
Ik ben in het bezit van een oude ingelijste merklap uit het jaar 1873 .

Ooit gekregen van een oudtante van moederzijde . Volgens haar was hij uit de familie .Ik kan de initialen niet terugbrengen tot welk familielid hoever ik ook terugga .

Heeft iemand een idee ,voor deze ,op gaas met wol geborduurde lap in zwarte ,ik denk wel originele lijst ?

Kringloop vind ik een beetje moeilijk .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2019 om 18:14
op marktplaats zetten : https://www.marktplaats.nl/z/antiek-en-kunst/merklap-ingelijst.html?query=merklap%20ingelijst&categoryId=1

of catawiki https://veiling.catawiki.be/kavels/5184367-twee-antieke-ingelijste-borduurwerkjes-of-merklappen-1907
(catawiki weet ik niet hoe het werkt, maar daar kunt ge wel vinden hoeveel iets is gegaan bij een veiling)


of anders een antiquair binnenstappen en vragen of hij zoiets verkoopt?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2019 om 19:10
textielmuseum?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2019 om 21:26
er is een borduurmuseum in Gorinchem.
Naar google gaan en borduurmuseum in typen komt deze eruit.
Succes hopelijk krijgt het een goede bestemming.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2019 om 08:56
Kan het zijn dat de lap een cadeau aan je familie was? Dan hoeven de initialen niet in je stamboom voor te komen.

Dit is wel een les om op familiestukken, die ingelijst zijn, een briefje met gegevens op de achterkant te plakken. Daar zal ik eens werk van maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2019 om 09:30
Magtelt ,ik weet het niet,omdat ik degene in de familie was die geinteresserd ben/ was in handwerken en het hele gebeuren daarom heen ,kreeg ik altijd aan handwerken gerelateerde dingen .

Die oudtante had zelf geen kinderen ,en zo is het bij mij gekomen .

Ik ga alle tips eens rustig opvolgen en kijken wat er uit komt .
Er is een tijd geweest dat merklappen " in " waren .

Ik zal eerst eens contact opnemen en als er interesse is kan ik foto' s sturen .
Een goede bestemming is voor mij inderdaad de bedoeling .

Ik kan het nu nog in alle rust doen .
En inderdaad familie stukken voorzien van gegevens is geen slecht idee .

Zo is het ook met foto 's

Na het overlijden van mijn schoonzusje ,al jaren geleden ,hebben wij met familieleden om de tafel gezeten om ze te bekijken . Niemand ,maar dan ook niemand kon er ook maar iemand van herkennen .

Als je er gegevens bij zet ,hoeft het geen zoekplaatje te worden en kunnen ze zelf zien wat ze ermee doen .


Bedankt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns