Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenVulmateriaal voor poppen e.d.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Le-Chat View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 31
Direct Link To This Post Onderwerp: Vulmateriaal voor poppen e.d.
    Posted: 20 April 2008 om 19:05

Toen ik op de lagere school zat moesten we oude panty's (die in stukken werden geknipt) van huis meenemen als vulling voor gebreide en gehaakte poppetjes bij de handwerkles. Toen (rond 1970) kon je die prachtige polyester vulling misschien nog niet kopen in hobbywinkels, maar het was ook gratis en voor niks en ook nog milieuvriendelijk. Tegenwoordig haal ik de polyester vulling gewoon uit oude weggegooide spullen. Lees hier hoe je er ook zelf aan kan komen en hoe je het gebruikt.

http://handwerkster.blogspot.com/2008/04/vulmateriaal.html

De gewassen vezels zijn even schoon en van dezelfde kwaliteit als nieuw gekochte (anders dan het schuimrubber dat vroeger wel in kussens en knuffels werd gebruikt), dus niets zou je ervan moeten weerhouden om zowel je portemonnee als het milieu te sparen, toch?

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 20 April 2008 om 20:57
Ik had op de bank nogal licht gekleurde kussen, die werden met 3 kinderen mij te snel smoezelig. De vulling uit die kussens gebuik ik als ik iets moet vullen.
odette
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 21 April 2008 om 10:10
Ik hergebruik ook meestal de vulling uit oude kussens en alle vrienden en familie weten dat ze oude kussens of iets met zo'n vulling bij mij moeten brengen.
Groetjes Teunie
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns