Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Aardbeving Groningen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
GeJanna View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 April 2019
Locatie: Maastricht
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer GeJanna Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Aardbeving Groningen
    Posted: 22 Mei 2019 om 21:17
Goedenavond allemaal,
Ik was wegens een concert van Bryan Ferry een paar dagen bij mij dochter en schoonzoon in stad Groningen.
Vandaag weer terug naar Maastricht,, maar werd vanmorgen tegen 6 uur door het schudden in bed en heel veel lawaai
op de badkamer en dak, wakker.
Schrok mij wild, zei mijn dochter het is een aardbeving mam.
Een half uur later toch weer kunnen slapen, maar het was echt eng.
Rond half 12 , na bussen en treinen weer terug rond 17.00 uur in mijn huis.
Kan er nog niet overuit het mee gemaakt te hebben.
Moest dit even kwijt aan jullie.    Geesje
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2019 om 22:06
Dat is schrikken! Dan te bedenken dat ze daar in Groningen er zo vaak mee te maken hebben en moeten vechten voor begrip. Jij zit inmiddels weer veilig in het zuiden, maar je zal het niet gauw vergeten.
Back to Top
GeJanna View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 April 2019
Locatie: Maastricht
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer GeJanna Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2019 om 22:29
Ja Kamilla was mij er erg van bewust,, om het zelf daar mee te maken, en dan woont mijn dochter
in de stad Groningen , moet er steeds aan denken dat er heel veel mensen daar nog steeds
veel van mee maken.
Ze worden nog steeds aan het lijntje gehouden door de macht van het geld. Bah,
Dank voor je reactie, ik ga nu slapen.......
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2019 om 11:08
Ja dat is met al die dingen ,als je het meegemaakt hebt kun je er pas over meepraten .

En praten is nu net teveel wat ze daar doen .

Ik ben het ermee eens dat ze stoppen ,of minderen met de gaswinning ,maar ik ben bang dat ze daar nooit meer van die aardbevingen afkomen .

Ik zag laatst een schema tekening en als je dan ziet wat daar ondergronds kapot gemaakt is om bij dat gas te kunnen komen .

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2019 om 12:36
Dat lijkt me ook echt schrikken...
Nog nooit meegemaakt en heel eerlijk hoop ik het ook nooit mee te gaan maken...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 10:19
Al een beetje bekomen van de schudding? Wij hebben er eens eentje gevoeld 's nachts tot hier die ik dacht in nederlands limburg was een twintigtal jaar geleden. Misschien ietskes langer of ietskes korter. Het bed schudde ook. Op straat gaan kijken wat het was en de buurvrouw dacht dat Doel ontploft was. En dat schudgevoel is wel iets dat bijblijft.

Als er ergens een plaat in een breuklijn verschuift is er geen plaats genoeg meer in de volgende breuklijn en moet die ook weer verschuiven en zo blijven die bevingen in stand. Als ze er natuurlijk artificiële maken is een ander paar mouwen. Wie weet zijn er over -tig jaren hoge bergen in Groningen met bergmeren.


Hoe was Bryan Ferry?
Back to Top
GeJanna View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 April 2019
Locatie: Maastricht
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer GeJanna Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2019 om 12:24
Hoi Bep, ben al een beetje bekomen, maar oh was zo eng.
Ik heb het in de jaren midden 70, hier in maastricht ook meegemaakt
er schudde toen ik in bed lag en riep “ hou daar mee op “ s”morgens
in het nieuws dat het een aardbeving was !!!!!

Bryan Ferry was fantastisch, al 73 , maar nog evengoed hoor, we hebben genoten. Thanks
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns