Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Voor de eerste keer verlopen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Voor de eerste keer verlopen
    Posted: 27 Mei 2019 om 13:05
Ik heb een OV kortingskaart voor senioren ,maar ook met daluren .

Nu kreeg ik vanmorgen een nieuwe kaart omdat de oude bijna verlopen is .

Nu staat erbij dat het saldo ,als de oude kaart nog niet verlopen is en dat is zo,

binnen 15 dagen na de einddatum
op mijn rekening gestort wordt

Is dit je betaalrekening ?

Dan staat er dus een 0 saldo op mijn OV chipkaart dan kan ik hem dus niet gebruiken ,wanneer moet je hem dan opladen ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2019 om 13:09
Eerst goed nadenken ,je moet natuurlijk je nieuwe   OV opladen .

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2019 om 18:13
Die nieuwe OV-kaart staat los van de oude. De oude kan je blijven gebruiken tot en met de laatste dag en de nieuwe moet je na aanschaf inderdaad eerst voorzien van tegoed.

Succes en vele goeie reizen gewenst!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2019 om 18:29
Ja stom he ?

Eerst denken dan doen .😊

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2019 om 07:55
Ik had ook een persoonlijke OV chipkaart en die liet ik automatisch opladen. Dan kon ik er "rood" op staan. Het stond wel gek soms bij het inchecken: -€ 4,00. Maar bij onze busdienst is er geen leeftijdsvoordeel meer op die kaart, dus toen ik hem tijdelijk kwijt was, heb ik hem geblokkeerd en het saldo teruggekregen. Nu heb ik een onpersoonlijke. Als de rit meer dan € 2,00 gaat kosten, koop ik met de bankpas in de bus een bejaardenkaartje van € 2,00, waarmee ik 2 uur mag reizen in de hele provincie. Ik reis zelden met de trein.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2019 om 15:00
Machtelt wil dat zeggen dat je met je gewone bankpas ,in de bus een senioren kaartje kunt kopen en dat je daarmee over kunt stappen op een andere lijn .

Ik had voor mijn man een onpersoonlijke ,voor het geval dat ,maar dan zou hij gewoon met z,n bankpas kunnen betalen ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2019 om 15:41
Bij de Synthus, ik weet niet hoe het bij andere maatschappijen toegaat. In Gelderland waren een paar berovingen geweest en toen was het uit met het contante geld in de bus. Pinnen of er tegenaan houden met de bankpas, kaartje kopen bij Primera of OV chipkaart, persoonlijke of niet-persoonlijk. Omdat de tarieven niet verschilden, heb ik voor onpersoonlijk gekozen. Met een klein saldo.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2019 om 16:13
Bij ons rijdt connexion .

Ik zal ze een mail sturen .

Ik heb nu van WMO een vervoerspasje ,maar dan moet je van te voren bellen .

Wij hebben hier verder alleen 1x per uur een busje rijden dat door vrijwilligers bestuurd wordt .Die hebben haltes ,met vaste vertrektijden Als die nu je gewone betaalpas accepteren ,dan heeft hij geen OV kaart meer nodig .

Vroeger ging hier de bus om het kwartier .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2019 om 18:31
In een ver verleden reden de meeste bussen in Apeldoorn om de 20 minuten en die maakten een rondje door een wijk. De ringbussen reden tegen elkaar in om het halve uur. Geen enkele bus stopte vlakbij een ziekenhuis of pretpark, je moest altijd nog een minuut of 10 lopen naar de ingang. Toen gingen alle bussen om het kwartier rijden. En daarna "om u beter van dienst te zijn" om het half uur en tegen elkaar in. Alleen ontmoeten de twee bussen elkaar precies bij mijn opstaphaltes, dus voor mij reden ze inderdaad om het halve uur. Elders in de wijk ongeveer om het kwartier. Later vervielen de bussen die in tegengestelde richting reden, dus nu gewoon om het half uur. Alleen naar het ziekenhuis rijden ze buiten het zomerseizoen om het kwartier. In de zomermaanden rijden die om het half uur, maar dan zó, dat je net te laat op het bezoekuur bent en hem net mist na het bezoekuur. Dat heb ik ervaren toen Ton daar een weekje verbleef, de reistijd was langer dan het bezoekuur, ik had precies tijd voor een boterham en het doen van een wasje tussen middag- en avond-bezoek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2019 om 20:52
De bussen in Almere zijn erg goed geregeld. Iedere 5 minuten overdag en 's avonds en het weekend elk kwartier. Bovendien rijden de bussen hier grotendeels over busbanen. Geen geharrewar met ander verkeer er tussendoor.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 14:12
Ik heb een persoonlijke OV kaart omdat ik hem weinig gebruik en hij zichzelf op laadt. Ik heb ook een tijdje een dal uren kaart voor de trein gehad
maar dat gebruikte ik te weinig.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2019 om 15:45
Kan je die nieuwe dalurenkaart gewoon blokkeren ?

Anders ga ik maar hulp vragen .
Dat doe ik nu ook ,maar dan aan de kinderen .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2019 om 12:06
Dalurenkaart is een abonnement en dat kan je gewoon opzeggen, ik geloof na het eerste jaar zelfs per maand. Opzeggen ging redelijk soepel.
Wel vragen ze natuurlijk waarom, met de huidige computersystemen lijkt dat me vragen naar de bekende weg.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2019 om 12:21
Mijn dochter mailde gisteren dat het haar gelukt was .

Het zit nl zo dat zij het abonnement betaalde ,als cadeau .
Hij staat op mijn naam ,maar zij betaalt , dat kan de PC zeker niet aan .

Als het goed is ,is het nu een kaart met senioren korting .

Eerst moest ik toestemming van haar hebben dat ik hem opzegde omdat zij het betaalde .

Wel moeten we samen naar een service punt .

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.389 seconden.
Lang Yarns