Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tijdschrift

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tijdschrift
    Posted: 25 September 2019 om 10:20
De Beekbergse Wolhal gaat een eigen breitijdschrift uitgeven. Alle modellen zijn gemaakt met Fonty, een Frans garen dat milieu- en diervriendelijk wordt geproduceerd. "Het FairMade magazine bevat 20 slow fashion ontwerpen om zelf te haken, breien en macrameeën". Klinkt hip en trendy. Hoe zou je slow fashion vertalen? Achterlopende mode? Vertraagde mode?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2019 om 10:24
Echt waar, is dat dan een goede reden om er weer een langs te gaan . . . want dat ik garen nodig zou hebben gelooft echt niemand LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2019 om 11:14
Eerst wachten tot het blad er echt is.

Volgens een vriendin is slow fashion langzaam aankleden, een omgekeerde striptease, dus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2019 om 20:48
LOL  tergend langzaam naar een anticlimax afzakken... ha-ha Leuk gevonden. Toch maar eens op Google gekeken. Daar vond ik een uitleg. Ik kan me helemaal vinden in dat idee. 

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2019 om 09:58
Ik doe volgens mij ook aan slow fashion, eerdere goede voornemens om een vest te breien zijn niet van de grond gekomen, dus gisteren
op ravelry een patroon gezocht zo van het moet toch echt gebeuren - ben ik bij hetzelfde vest uitgekomen waar ik al een patroon van had . . . Geek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2019 om 12:15
Ik zag dat Libelle ook weer eens een breiboek heeft uitgegeven, € 9,95. Ik wacht wel tot het in de ramsj ligt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2019 om 14:23
slow fashion zou ik vertalen als : ik begin eraan , leg het efkes weg, doe nog efkes verder en tegen dat het af is, is het terug in de mode.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2019 om 17:56
Ik denk dat ze mindfull fashion bedoelen. Heel goed nadenken over het soort garen, het model en de werkwijze. Ik ben van de fast fashion, ik zie garen, koop het en zet iets op de pennen. Uithalen kan altijd nog. En terwijl ik brei, gaan mijn gedachten alle kanten op, behalve als het een erg ingewikkeld patroontje is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2019 om 12:08
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2019 om 13:31
Wat leuk. Ik heb net een roman uit de bieb over een Singer naaimachine. Eén van de hoofdpersonen is een vrouw, die altijd in de weer in met recyclen. Een laken met een scheur wordt in tweeën geknipt en de buitenkanten worden aan elkaar genaaid. Weer een scheur en ze maakt slopen. Van de overgebleven resten poetsdoekjes. Van een oude jurk een rok enzovoorts. En wat ze allemaal naait houdt ze bij in notitieboekjes. Ik vind het een heel mooi boek, het gaat over drie generaties van twee families, van wie de geschiedenis verweven is. Het ligt bij mijn bed, volgens mij is de titel ook Singer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2019 om 10:16
Ik had vroeger wel van die aan elkaar genaaide lakens en dan lag je altijd op de naad Confused 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2019 om 16:37
De titel van het boek is: De naaimachine.

Soms kun je te zuinig zijn. Elke nacht op de naad liggen is ook niet alles.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2019 om 19:23
Daarom naai ik een nachtjapon of bloezen van de buitenste goeie stukken en koop dan een nieuw laken om op te liggen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2019 om 21:48
Mijn moeder deed het ook ,maar dat was vlak na de oorlog dus .

Wij hadden toen ook nog 3 delige matrassen die wekelijks gekeerd moesten worden ,dus naden hadden we toch .

Toen kreeg je de hoeslakens . Bij het opruimen kwam ik nog spiksplinternieuwe geborduurde lakens tegen van de uitzet van mijn moeder .
Ik vond het toch echt zonden om ze weg te doen en ben ze gewoon gaan gebruiken .Doen ze in het ziekenhuis ook Ze hadden wel een wasbeurt op 95 graden nodig .



Maar je staat versteld wat er is voor verschil is in kwaliteit .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2019 om 08:28
Ik was blij met de eerste hoeslakens en later met de dekbedden met hoes. Dan kon het zuinige truukje van bovenlaken onder en nog een week op bed niet meer worden toegepast. Vóór moeders een wasmachine had.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2019 om 10:23
Ik had als kind inderdaad zo'n 3-delig kapok matras, maar daar had ik geen last van - wel van die naadjes. Als ik dan mijn bed
afgehaald had moest ik altijd die 3 matrassen wisselen. Wat een tijden LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2019 om 10:48
Erg he en ze waren nog loodzwaar ook .

Van mijn moeder moesten ze ook nog een poosje schuin staan .
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2019 om 18:35
Ik ben ook van de slow fashion. Meer proberen duurzaam te zijn.Smile 
Wel lastig want ik heb veel plannen maar voor het uitvoeren hiervan lijkt er vaak een erg hoge drempel waar ik overheen moet. Ik zoek de spullen bij elkaar. duurt soms een paar uur in de kringloop. Vaak kom ik daar op nog meer ideeen (helaas).
Hierdoor stapelen zich veel lapjes, voor herbruik gekochte wollen kledingsstukken (baby kleding ervan maken) en bolletjes wol zich op met het patroontje ernaast, zeer tot ongenoegen van mijn echtgenoot. ;)
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2019 om 21:15
Dat kennen er wel meer.   

De roeping om duurzame spullen te maken, wordt toch vaak een dekmantel voor de drang om iets te creeren dat we misschien niet zo hard nodig hebben. Voor mijn nieuwe plannen van rok en vest moest ik wol kopen terwijl ik genoeg heb. Het moet een nette combinatie worden en dan ben je toch wat kritischer op de kleuren.   
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2019 om 22:39
gelukkig nieuwe wol kopen zal ik niet zo gauw doen. Tongue

er is alleen zoveel wat ik wil maken. de dagen zijn te kort of mijn wensen lijst te lang. Net hoe je het wil zien. Voorlopig dus eerst maar weer de projecten af maken. Wink
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns