Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Voor de Bach-liefhebbers

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Voor de Bach-liefhebbers
    Posted: 05 Oktober 2019 om 21:34
Op dinsdag 8 oktober begint op NPO 2 de vierdelige serie: "Tijl in het voetspoor van Bach".

Documentaire over het leven van deze componist die beschouwd wordt als de bekroning van de barok. Als Bach-liefhebber mag ik dit niet missen!

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2019 om 17:45
Bedankt voor de tip Kamilla, ik ga zeker kijken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2019 om 15:21
Geniet ervan vanavond!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2019 om 17:00
Originally posted by Hulten1 Hulten1 wrote:

Bedankt voor de tip Kamilla, ik ga zeker kijken.


Hoe vind jij de serie? Eerlijk gezegd valt het mij tegen. De nonchalante manier van presenteren moet waarschijnlijk bij de kijkers het serieuze imago van Bach wat verminderen. Er wordt minstens zoveel aandacht besteed aan gerechten en omgeving dan aan zijn muziek.    
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2019 om 17:05
Het is mij erg tegengevallen. Ik ben inmiddels afgehaakt. Gebruik díe tijd liever om een mooie cd te luisteren.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2019 om 18:17
Mijn man is ook al afgehaakt. Ik kan het me helemaal voorstellen. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2019 om 10:41
Ik heb pas een 6lp box gedraaid, die hohe messe - wat was ik blij toen dat af was. Ik vind Barok best leuk, als het niet zo kerks is.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2019 om 15:24
Bach heeft meer dan alleen kerkmuziek geschreven. Misschien ken je bijboorbeeld de Brandenburgse concerten? Wij hebben hier heel wat instrumentale werken op CD. Bijvoorkeur uitgevoerd op barok-instrumenten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2019 om 19:44
Ik draai het vinyl dat mijn ouders vergaard hadden, ik probeer alles te draaien ook de dingen die ik niet mooi vind. Klassiek is nooit
mijn favo muzieksoort geweest, maar al draaiende viel me wel op dat ik barok wel mooi vind en dan was het denk ik niet Bach maar
een andere componist, die mij niets zei. Even koekelen hoor, ik denk Telemann.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2019 om 22:35
Veel werken van Bach vind ik te zwaar. Uitgezonderd natuurlijk de 5eClap
Wat ik van klassiek weet zijn de hits van destijds.
De 4 jaargetijden, de walsen, de Radedskimars, het slavenkoor, het Flowerduet, dat soort werk.
Maar dat is niet anders dan wat ik van bijvoorbeeld Country weet, of Jazz, of Bues, of chansons.
Rock is een ander verhaal, ik stam uit de jaren 60 van de vorige eeuw.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 00:16
Originally posted by Teunis Teunis wrote:

Veel werken van Bach vind ik te zwaar. Uitgezonderd natuurlijk de 5eClap

De 5de van Bach? Nou maak je me toch nieuwsgierig. LOL

Ik heb ooit een komische uitvoering gezien van het Nationaal Ballet op het derde Brandenburgse Concert van Bach. Op youtube is er nog een deel van te vinden. Telkens als ik dat stuk hoor, moet ik aan die "waggelende dames" denken.



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 09:02
Waren dat dames in dikpakken? Ik heb wel op facebook eens vier dikke mannen in tutu gezien, die de kleine zwaantjes uit het Zwanenmeer dansten, en nog goed ook!

Mijn vader draaide vaak Bach, ik hield meer van de Beethovenplaten van mijn moeder. Bach deed me aan algebra denken en daar hield ik ook niet van.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 10:21
SORRY.
Bach en Beethoven verwisselt.
Zoveel weet ik er nu van!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2019 om 12:59

@ LW,
Met het vinyl van jouw ouders heb je natuurlijk wel te maken met gedateerde opnames. Juist de uitvoeringspraktijk van barokmuziek heeft sinds de 60-er jaren een verfrissende aanpak ondergaan. Telemann was een vooraanstaand componist in de tijd van Bach. Telemann was trouwens peetoom van een van de zoons van Bach. 

@ Magtelt,
Inderdaad zijn het bloot uitziende dikmaakpakken. Ha-ha, je denkt toch niet dat ik zomaar ongeklede danseressen zou durven posten? Niet bepaald een outfit om lekker lenig over het podium te zwieren. 

@Teunis,
Ha-ha, ik had de verwarring al door. Wink 



Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns