Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Blokfluitles

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2019 om 12:56
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Teunis, als je op mij lijkt en klassiek niet zo leuk vindt is Barok misschien best wel te doen. Het klinkt een stuk moderner dan klassiek
raar maar waar. Zolang je maar die rare kerkstukken overslaat.

Het is niet zo dat ik het expliciet niet leuk vind, ik weet er simpelweg te weinig van. Als ik muziek wil horen, dan kies ik vooral de muziek die bij de stemming aansluit. Aangezien ik in de 60er jaren ben opgegroeid, is die muziek, en wat daarop lijkt, de meest voor de hand liggende keuze. Er is ook " moderne" muziek die beslist geen eerste keus is, zoals het levenslied, en dan zelfs in diverse talen. De teksten gaan vaak over allerlei droefenis, en daar pas ik voor als ik mij wil onderdompelen in muziek. Natuurlijk is dit niet zwart-wit, er is heel veel grijs. Chansons, bijvoorbeeld.

Als de messiah barok is, dan ken ik 1 stuk. Dat is begonnen met de young messiah en uit nieuwsgierigheid naar het origineel van een meneer Handel. Het duurt alleen zo lang.Wink

Het slavenkoor is ook goed aan te horen en ook het "werden alle menschen bruder". Fur Elise is heel herkenbaar. De 5e symphonie maar Ekseption wordt vaker gekozen. En dan zijn we weer bij mijn jeugdTongue
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2019 om 15:09
Als je jezelf niet afsluit voor muzieksoorten die je niet bekend zijn en probeert te zoeken wat een bepaalde stijl of stuk met je doet, verbreed je in ieder geval je muzikale horizon.

Ook ik groeide op in de jaren 60 maar zonder popmuziek. Dat kwam bij mijn ouders niet op de radio. Vanaf mijn 15de raakte ik onder de indruk van Redbone n.a.v. de opstand van de Lakota Indianen in Wounded Knee (1973). Langzamerhand sloop er toch wat populaire muziek mijn leven binnen... tot bezorgdheid van ouders.

Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2019 om 09:12
Kijk, misschien kan ik je toch "verleiden" om mijn muziek te beluisteren, symphonische rock, bijvoorbeeldWink
Ken je Bohémien Rapsody van QUEEN?

Sowieso ga ik mij verdiepen in de barok, met name voor de blokfluit, en wie weet wat daar uit volgt.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2019 om 13:06
Bohemian Rhapsody van Queen ken ik zeker. Klinkt geweldig! Heel krachtig en expressief. Ik heb wel enkele pop-CD's in huis. Die speel ik meestal in de auto als ik in mijn eentje een lange autobaanrit voor de boeg heb. Dat werkt activerend zodat ik goed alert blijf. Thuis beluister ik meestal "oude muziek" d.w.z. middeleeuws, renaissance en barok zowel religieus als wereldlijk.  


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2019 om 15:35
Mijn ouders hadden ooit in een ver verleden in de muziek gewerkt. Ze waren hamsters dus als ze ergens verloren LPs zagen die alleen
op de wereld waren namen ze die mee naar huis. Bij het opruimen stond er in de garage veel meer vinyl dan ik verwacht had. Al die platen
zijn nu bij mij en ik draai alles - ik stel mij op die manier open voor alle muziek. Er komt veel onbekends maar ook veel bekends langs.
Alhoewel ik ook mijn grenzen heb, op een bepaald moment had ik 10 cm white labels . . . maar house muziek en ik ken mezelf ik kan daar niet goed tegen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2019 om 20:59
White labels? Zijn dat merkloze platen of zoiets?

Wat betreft barok zijn oude platen meestal redelijk gedateerd. In de interpretatie is zoveel veranderd sinds de jaren '70. Ook de instrumentatie is veel meer gebaseerd op originele instrumenten waardoor het minder zwaar en veel transparanter en veerkrachtiger klinkt.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2019 om 10:22
White labels is vinyl waar een wit label opzit, vaak staat er dus niet op wie de artiest is of het staat er wel op en dan staat er b.v. bij not for sale.
Het zijn proefpersingen of 1e exemplaren die ze uitdeelden om orders binnen te krijgen.
 
Ondanks de datering viel Barok bij mij veel beter dan klassiek, alhoewel er af en toe een klassieke plaat tussen zit die me bevalt.
Ik had als kind een puzzel op hoesformaat van de tovenaarsleerling, die plaat heb ik nu dus ook in het echt LOL
 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns