Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de planning

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2019 om 22:43
Precies Bep, die bedoel ik! Smile

Omdat ik nog donkerbruin en zwart nep-bont heb liggen, wilde ik er dat voor gebruiken. Past leuk bij mijn Batavus Opoe-fiets. Ik fiets toch niet echt in de regen. Ik ga ze wel goed voeren zodat er geen zuchtje door kan. 
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 09:25
Inmiddels is er een aanvulling op de planning gekomen, naast dekens/plaids van restanten, ook eens een boodschappennetje haken en 'saaie' truien/vesten opleuken dmv mazen. Ook een gestreept giletje van restgaren is in de planning opgenomen. 
Daarnaast een colsjaal maken voor een schoondochter in Portugal, maar kleur en soort steek moeten nog door haar verteld worden. Ze zijn een huis aan het kopen, dus de sjaal zal nog wel even in de planning blijven.

Wat ook op de planning staat is het vinden van een groot blik tijd. Het liefst 48 uur per dag. Nog niet gevonden bij de Action.....
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 10:30
Ik denk dat we daar allemaal wel wat meer van zouden willen hebben ,maar dan wel met lichte dagen .

Gisteren zei mijn man :" nog een paar weken dan gaan we weer lengen "
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 12:25
Bij de oude Romeinen werden de dagen in een gelijk aantal uren verdeeld van zonsopgang tot zonsondergang. Dat betekende dat in de zomer de uren langer duurden dan in de winter. 

Het plannen binnen het onwrikbare verschijnsel dat tijd heet, is een kunst op zich! Inmiddels begrijp ik dat als ik iets nieuws wil maken, dat ik er iets ouds voor aan de kant moet gaan leggen.     
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 13:24
Ik ben nog volop bezig met mijn kussens, maar heb een dringend verzoek ontvangen van mijn kleindochter want haar knuffel heeft het koud en wil graag een warm vestje én een dekentje.
Dus ja, de kussens moeten even aan de kant.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 16:38
Misschien een simpele slaapzak met capuchon? Gewoon een rechte lap, met een naadje bij het hoofd, dubbelgevouwen in de breedte, dan in de lengte omgevouwen tot halverwege de borst van de knuffel en daar twee zijnaadjes naaien. Dan heeft knuffel het niet koud meer. Kan gehaakt en gebreid worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 18:04
Wat een goed idee Magtelt, dank je!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 18:32
Het is mijn specialiteit, elke pop, die hier de deur uitgaat, heeft een slaapzak en een rugtas. Het is een patroon uit een oud haakboekje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2019 om 23:10
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Bij de oude Romeinen werden de dagen in een gelijk aantal uren verdeeld van zonsopgang tot zonsondergang. Dat betekende dat in de zomer de uren langer duurden dan in de winter.

Tot aan meneer J. Caesar liep de kalender ook uiterst curieus. 

Originally posted by kamilla kamilla wrote:


Het plannen binnen het onwrikbare verschijnsel dat tijd heet, is een kunst op zich! Inmiddels begrijp ik dat als ik iets nieuws wil maken, dat ik er iets ouds voor aan de kant moet gaan leggen.     

Bij mij helpt het soms om eerst iets af te maken voordat ik een nieuw opgeborreld idee uitvoer. Op dit moment werk ik aan een vest, een muts, is de sjaal voor dochter net af en staan uiteraard sokken sokken op de naald. De ideeën voor een netje, giletje en mazen op truien moeten echt even wachten.
En dan zijn er nog andere hobby's waarbij ook ideeën borrelen.
Soms voel ik mij een snelkookpan.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2019 om 09:35
Ik heb een muts, beter gezegd twee - zelfde patroon ander garen - als Ton van Magtelt de muts ziet moet hij altijd keihard lachen (ik snap eigenlijk niet waarom, het is een hele fijne muts).
De eerste heb ik altijd op, als ik buiten klus (en is dus het oudst), de ander als ik in het net ga (b.v. naar T&M te A).
Vanochtend merkte ik dat de tuinmuts toch een beetje dun aan het worden is, dus ik denk dat ik binnenkort eens op zoek ga naar het
reeds beproefde patroon.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns